• Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dörtyol-Hassa demiryolu ve otoyol projesi için 1,55 milyar euro finansman bulduklarını ve finansman sürecinin ardından en kısa sürede inşaata başlayacaklarını belirtti. 
    1
    1 Eylül
    Projeye 1,55 milyar avro dış finansman sağlandığına işaret eden Uraloğlu, söz konusu finansmana ilişkin anlaşmaların Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Societe Generale arasında imzalandığını, İsveç İhracat Kredi Kuruluşu (EKN) ve İslam Kalkınma Bankası bünyesinde faaliyet gösteren İslam Yatırım Sigortası ve İhracat Kredisi Şirketinin (ICIEC) garantisi altında çeşitli ticari bankaların da sürece katıldığını kaydetti. 
    2
    1 Eylül
    Uraloğlu, projenin ilk etabı kapsamında inşa edilecek 25 kilometrelik demiryolu ile yıllık 16,3 milyon yolcu taşıma kapasitesinin oluşturulacağını belirterek hattın, bölge illerinin ekonomik kapasitesini artırarak sanayi üretiminden turizme kadar pek çok alanda istihdam sağlayacağını aktardı. 
    3
    1 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dörtyol-Hassa demiryolu hattının çevresel etkileri şu şekilde değerlendirilebilir:
    • Çevresel izleme çalışmaları 2. İnşaat ve işletme sırasında etkilerin asgari seviyelerde tutulması için düzenli olarak çevresel izleme çalışmaları yapılacak ve gerekli önlemler alınacak 2.
    • Su kalitesi 2. Yüzeysel su ve yeraltı suyu kalitesi kontrol edilecek 2.
    • Hava kalitesi 2. Hava kalitesi düzenli olarak izlenecek 2.
    • Çevresel gürültü ve titreşim 2. Gürültü ve titreşim seviyeleri kontrol altında tutulacak 2.
    • Toprak kalitesi 2. Toprak kalitesi düzenli olarak izlenecek 2.
    • Biyoçeşitlilik 2. Flora ve fauna üzerinde olası etkiler değerlendirilecek ve koruma önlemleri alınacak 2.
    Proje, korunan veya uluslararası kabul görmüş herhangi bir alan içinde yer almamaktadır 2.
    5 kaynak
    Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyol Projesi kapsamında Tünel Açma Makinesi (TBM) ve Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) teknolojileri kullanılacak 25.
    • Demiryolu bağlantısı, NATM ve TBM teknolojisinin kombinasyonuyla inşa edilecek 5.
    • Karayolu tünellerinden biri NATM ile, diğeri ise TBM ile açılacak 5.
    5 kaynak
    Dörtyol-Hassa Demiryolu Projesi'nin ekonomik etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Osmaniye ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin lojistiğine katkı: Proje, Osmaniye'nin Güneydoğu ve Akdeniz bölgesindeki lojistik hatlara erişimini kolaylaştıracak, bu da sanayi üretimi ve ticaret hacminin artmasına, yatırımcıların bölgeye ilgisinin yükselmesine ve yerel ekonominin canlanmasına katkıda bulunacak 1.
    • İhracat artışı: Proje, özellikle Gaziantep'teki ihracatçıların İskenderun Limanı'na daha hızlı ve güvenli erişimini sağlayarak bölgedeki ihracat kapasitesini artıracak 25.
    • Lojistik maliyetlerin düşmesi: Projenin tamamlanmasıyla lojistik maliyetler önemli ölçüde düşecek 4.
    • Bölgesel kalkınma: Proje, bölgedeki ulaşım altyapısının depreme dayanıklı hale getirilmesine de önemli katkı sağlayacak 1.
    • Ticaret koridorlarına entegrasyon: Proje, bölgenin denizle erişimini kolaylaştırarak uzun vadede ticaret koridorlarına entegre olmasını sağlayacak 4.
    5 kaynak
    Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi'nin bölgedeki turizm sektörüne katkıları şunlar olabilir:
    • Ulaşım Kolaylığı: Proje, Hatay'ın sanayi ve turizm bölgelerine ulaşımı kolaylaştırarak ekonomik faaliyetleri canlandırabilir 12.
    • Turistik Güzergahların Kısalması: Mevcut mesafelerin kısalması, turistik güzergahların daha kısa ve hızlı olmasını sağlayabilir 5.
    • Lojistik Destek: İskenderun Limanları'nın öneminin artması, bölgedeki turistik yerlerin lojistik destek almasını kolaylaştırabilir 12.
    Projenin tamamlanmasıyla birlikte, bölgedeki turizm faaliyetlerinin artması ve ekonomik canlılığın desteklenmesi beklenmektedir 45.
    5 kaynak
    Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesi'nin yer tesliminden sonra 2130 gün içinde tamamlanması planlanmaktadır 1.
    Projenin ilk etabı, tünel yapımını kapsayıp Hassa Kavşağı’nda sona erecektir 25. Karayolu bağlantısı ise Toprakkale-İskenderun Otoyolu’ndan Dörtyol Kavşağı’na bağlanarak Amanos Dağları altından geçip Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı arasındaki mevcut karayoluna entegre edilecektir 25.
    Projenin 2031 yılında tamamlanması hedeflenmektedir 5.
    5 kaynak