• GAZİANTEP te, lastiğinin patlaması sonucu kontrolden çıkarak, takla atıp devrilen minibüsteki 2 kişi öldü, 8 kişi de yaralandı. 
    1
    22 Eylül
    Kaza, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu Nizip kesimi kırsal Akçakent Mahallesi yakınlarında meydana geldi. 
    2
    22 Eylül
    Ekiplerin yaptığı ilk müdahalede Curiye El Uglan (45) ve ismi öğrenilemeyen bir kadının hayatını kaybettiği belirlendi. 
    3
    22 Eylül
    Kazada yaralanan 8 kişi ise olay yerinde yapılan ilk müdahalenin adına Nizip Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı. 
    4
    22 Eylül
    Kazada hayatını kaybeden 2 kadının cenazesi ise Gaziantep Adli Tıp Kurumu morguna kaldırıldı. 
    5
    22 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu'nda başka kazalar da meydana gelmiştir.
    Örneğin, 18 Ağustos 2025 tarihinde, aynı otoyolun Nizip ilçesi yakınlarında mermer yüklü bir kamyonun devrilmesi sonucu, kamyonda babası ile yolculuk yapan 7 yaşındaki bir çocuk hayatını kaybetmiştir 3.
    Ayrıca, 22 Eylül 2025 tarihinde, yine aynı otoyolda bir minibüsün lastiğinin patlaması sonucu meydana gelen kazada, 2 kadın hayatını kaybetmiş ve 8 kişi yaralanmıştır 125.
    Bu kazalar dışında, otoyolda başka olayların da yaşanmış olabileceği unutulmamalıdır. Güncel bilgiler için resmi kaynaklara başvurulması önerilir.
    5 kaynak
    22 Eylül 2025 tarihinde Gaziantep'in Nizip ilçesinde meydana gelen trafik kazasında, Nizip Devlet Hastanesi'ne 8 yaralı sevk edilmiştir 235. Yaralıların sağlık durumlarının iyi olduğu belirtilmiştir 25.
    Bu nedenle, Nizip Devlet Hastanesi'ndeki trafik kazası vakalarının genel durumu hakkında bilgi vermek mümkün değildir. Daha fazla bilgi için hastanenin resmi kaynaklarına başvurulması önerilir.
    5 kaynak
    Adli Tıp Kurumu'nda trafik kazalarıyla ilgili yapılan bazı çalışmalar:
    • Adli Tıp Trafik İhtisas Dairesi raporları 125. Trafik kazalarında, mahkemeler veya savcılık tarafından gönderilen dosyalar kapsamında kusur değerlendirmesi yapılır 125.
    • Kaza etkenlerinin tespiti 24. Trafik kazalarının meydana gelmesinde insan faktörü dışında yol, araç mekanik arızaları, iklim koşulları ve işaretleme eksikliği gibi durumların etkenleri araştırılır 24.
    • Maluliyet raporları 13. Yaralanmalı trafik kazalarında, mağdurun yaralanma derecesi, kalıcı etkileri ve maluliyet oranı belirlenir 13.
    • Sürücü kusurlarının belirlenmesi 5. Kazalara karışan sürücülerin kusur durumları, özellikle 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre tespit edilir 5.
    Adli Tıp Kurumu'nun trafik kazalarıyla ilgili çalışmaları, kazazedelerin haklarının korunması ve yasal süreçlerin yönetimi açısından kritik öneme sahiptir 1.
    5 kaynak
    Curiye El Uglan'ın hayatı hakkında daha fazla bilgi bulunamadı. Ancak, 22 Eylül 2025 tarihinde Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu'nun Nizip kesiminde meydana gelen trafik kazasında, Curiye El Uglan'ın da içinde bulunduğu minibüsün takla atması sonucu 45 yaşındaki Curiye El Uglan ve kimliği henüz belirlenemeyen bir kadının hayatını kaybettiği belirtilmiştir 123.
    Kazada yaralanan 8 kişi ise Nizip Devlet Hastanesi'ne kaldırılmıştır 13.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında lastik patlamasının sık görülmesinin başlıca nedenleri şunlardır:
    • Aşırı hava basıncı veya düşük hava basıncı 13. Lastiklerin gereğinden fazla veya az şişirilmesi, lastiğin yapısal bütünlüğünü zayıflatır ve patlamaya yol açabilir 13.
    • Aşırı yük 1. Aracın kapasitesinden daha fazla yük taşımak, lastiklerin zorlanmasına ve patlamasına neden olabilir 1.
    • Keskin nesneler ve çukurlar 13. Yol üzerinde keskin bir nesneye veya çukura çarpmak, lastiğin aniden patlamasına sebep olabilir 13.
    • Yıpranmış veya eski lastikler 13. Zamanla aşınmış veya eskimiş lastikler, genellikle patlamaya daha yatkındır 13.
    • Aşırı ısınma 13. Yüksek hızda uzun süre seyahat etmek, lastiğin aşırı ısınmasına neden olabilir ve bu durum patlama riskini artırır 13.
    5 kaynak