• Buradasın

    Gaziantep’te kasksız motosiklet paylaşımı ceza getirdi

  • Gaziantep'te kasksız ve tehlikeli şekilde motosiklet kullandığı anları sosyal medyada paylaşan yaşı küçük sürücü ve motosiklet sahibine ceza kesildi. 
    1
    6 Ekim
    Gaziantep İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, tehlikeli şekilde motosiklet kullanan ve o anları sosyal medyada paylaşan şahsa yönelik çalışma yaptı. 
    2
    6 Ekim
    Yapılan incelemede, sürücünün yaşı küçük olduğu ve motosikleti kasksız kullandığı belirlendi. 
    3
    6 Ekim
    Kamu güvenliğini tehlikeye attıkları gerekçesiyle, hem reşit olmayan sürücüye hem de motosikletin sahibine idari yaptırım uygulandı. 
    4
    6 Ekim

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gaziantep'te motosiklet kullanımı, jandarma ve emniyet müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan denetimlerle kontrol altında tutulmaktadır 14.
    Bazı denetim türleri:
    • Kask ve koruyucu tertibat denetimi: Motosiklet sürücülerine kask ve koruyucu ekipman kullanımı hakkında bilgilendirme yapılmaktadır 15.
    • Yaya alanlarına giriş denetimi: Park ve bahçeler gibi yaya kullanımına ayrılmış alanlara motosiklet ile giriş yapan sürücüler denetlenmektedir 4.
    • Abartı egzoz denetimi: Gürültü kirliliği yaratan abartı egzoz kullanımı kontrol edilmektedir 4.
    • Ehliyet denetimi: Ehliyeti bulunmayan kişilerin motosiklet kullanması engellenmektedir 4.
    Bu denetimler sonucunda, trafik kurallarını ihlal eden sürücülere cezai işlem uygulanmakta ve bazı motosikletler trafikten men edilmektedir 125.
    5 kaynak
    Kasksız motosiklet kullanmanın yasal sonuçları şunlardır:
    • Para cezası: 2025 yılı itibarıyla kasksız motor kullanma cezası 993 TL olarak belirlenmiştir 13.
    • Ceza puanı: Kasksız motor kullanmanın ceza puanı 2025’te 10 puan olarak belirlenmiştir 1.
    • Trafikten men: Kask takmayan sürücüler, trafikten men edilir 23.
    • Ehliyetin askıya alınması: Bir yıl içinde 100 ceza puanını dolduran sürücülerin ehliyetine 2 ay süreyle el konulur 4.
    • Ek yaptırımlar: Sürücünün devamlı olarak kasksız motor kullanması, hukuk sisteminde kötü niyet olarak değerlendirilebilir ve ek cezalara neden olabilir 2.
    Ayrıca, kasksız motosiklet kullanan yolcuların da ceza alması mümkündür 35.
    5 kaynak
    2025 yılı itibarıyla trafikte tehlikeli sürüş cezaları şu şekildedir:
    • Drift yapmak: 140.000 TL 135.
    • Makas atmak: 180.000 TL 135.
    • Dur ihtarına uymamak: 200.000 TL ve 60 gün ehliyete el koyma 135.
    • Ehliyetsiz araç kullanmak: 40.000 TL 135.
    • Ehliyeti iptal edildiği halde araç kullanmak: 200.000 TL 135.
    • Trafikte saldırı amaçlı ısrarlı takip veya araçtan inmek: 180.000 TL ve 60 gün ehliyete el koyma 135.
    Ayrıca, ambulans ve itfaiyeye yol vermemek 46.000 TL, ölümlü veya yaralanmalı kazada olay yerini terk etmek ise 46.000 TL para cezası ve 3 yıla kadar hapis cezası ile sonuçlanmaktadır 135.
    Trafik cezalarının tam listesine dijipol.com ve amedtv.com sitelerinden ulaşılabilir 15.
    5 kaynak
    Sosyal medyada paylaşılan trafik ihlalleri, polis ekiplerinin sanal trafik denetleme sistemleri ve sosyal medya incelemeleri ile tespit edilmektedir 23.
    • Sanal trafik denetleme sistemleri: İstanbul'da, trafiği tehlikeye atan sürücüler, sosyal medyada paylaştıkları görüntüler üzerinden Sanal Trafik Denetleme ekipleri tarafından tespit edilmektedir 2.
    • Sosyal medya incelemeleri: Denizli ve Gaziantep'te olduğu gibi, trafik denetleme ekipleri, sosyal medya hesapları aracılığıyla yapılan paylaşımları inceleyerek kural ihlali yapan araçları ve sürücüleri belirlemektedir 3. Bu süreçte kamera incelemeleri de yapılmaktadır 3.
    Yetkililer, trafik kurallarını ihlal eden ve bu görüntüleri sosyal medya üzerinden yayan kişilere karşı sıfır tolerans uygulandığını ve denetimlerin aralıksız süreceğini belirtmektedir 4.
    5 kaynak
    Motosiklet kullanımında güvenlik önlemleri:
    • Koruyucu ekipman kullanımı: Kask, eldiven, bot, ceket ve pantolon gibi koruyucu ekipmanlar kullanılmalıdır 123.
    • Profesyonel sürüş eğitimi: Temel sürüş becerilerini geliştirmek için profesyonel bir sürüş kursuna katılmak önemlidir 2.
    • Hız sınırlarına uymak: Yol koşullarına ve trafik akışına uygun bir hızda seyretmek güvenliği artırır 23.
    • Dikkat ve farkındalık: Cep telefonu veya diğer dikkat dağıtıcı unsurlara odaklanmaktan kaçınılmalıdır 2.
    • Yol ve hava koşullarına dikkat: Islak veya kaygan zeminlerde daha dikkatli olunmalı, lastik basınçları kontrol edilmelidir 3.
    • Defansif sürüş: Diğer sürücülerin hareketlerini tahmin ederek ani manevralara hazır olunmalıdır 35.
    • Alkol ve uyuşturucudan uzak durmak: Alkol veya uyuşturucu etkisi altında motosiklet kullanılmamalıdır 24.
    5 kaynak