• Duruşmada, Küçükçekmece'de 29 Ağustos 2024 tarihinde meydana gelen kazada, bir metrobüsün karşı yönden gelen başka bir metrobüse çarpması sonucu 1 kişi öldü, 51 kişi ise yaralandı. 
    1
    16 Haziran
    Duruşma salonunda tutuklu sanık Düzgün Murat Çetin, kazada yaralanan bazı şikayetçiler ve taraf avukatları hazır bulundu. 
    2
    16 Haziran
    İddianamede, sanıkların 2 yıldan 15 yıla kadar hapis cezasıyla karşı karşıya kalabileceği belirtiliyor. 
    3
    16 Haziran
    Olaya ilişkin hazırlanan bilirkişi raporunda asli kusurlu bulunan sürücü Düzgün Murat Çetin'in yola gereken dikkati ve özeni göstermediği, hızlı, dikkatsiz ve kontrolsüz seyrettiği, yolun sol şeridinde yapılan çalışmadan dolayı yapılan işaretleme ve kapatılan şeridi görmeyerek dubalarla yönlendirilen yolu son anda fark edip direksiyonunu ani olarak sağa manevra yaptığı ve Emrah Yıldırım yönetimindeki metrobüse çarparak ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı trafik kazasının meydana gelmesine sebep olduğu belirtildi. 
    4
    16 Haziran
    Tarafları dinleyen mahkeme heyeti, sanık Düzgün Murat Çetin'in tutukluluk halinin devamına karar vererek, duruşmayı eksikliklerin giderilmesi için ileri bir tarihe erteledi.(DHA). 
    5
    16 Haziran

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul Küçükçekmece'de 29 Ağustos 2024 tarihinde meydana gelen metrobüs kazasının detayları şu şekildedir:
    • Kaza Yeri ve Zamanı: Sefaköy Evlendirme Dairesi bölgesinde, saat 08:48'de gerçekleşti 235.
    • Kaza Sebebi: Beylikdüzü istikametinde ilerleyen metrobüs, yol yapım çalışması nedeniyle dubalarla işaretli olan yol girişini kaçırınca, metrobüs trafiğine kapalı yolda seyrine devam etti 15. Bu sırada, ana yola girmesi gereken yerde, yola girmeyip metrobüs yolunda devam eden şoför, yönlendirme aracını son anda fark ederek ani bir fren yaptı 5. Direksiyonu sağa kırmak zorunda kalan şoför, ters yönde giden başka bir metrobüse ortadan çarptı 5.
    • Yaralılar: 2'si ağır 53 kişi yaralandı 235.
    • Ölen Kişi: 22 yaşındaki Ferhat Uçar hayatını kaybetti 25.
    • Gözaltına Alınanlar: 2 metrobüsün şoförü ve 2 denetim amiri gözaltına alındı 245.
    • Seferlerin Durması: Kaza nedeniyle metrobüs yolunda iki yönde de seferler uzun süre aksadı 25.
    • Soruşturma: Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma başlatıldı 245.
    5 kaynak
    Metrobüs kazalarını önlemek için şu önlemler alınabilir:
    • Otomatik frenleme sistemi: Metrobüslere otomatik frenleme sistemi kurulabilir 1.
    • Şeritlerin genişletilmesi: Metrobüs şeritlerinin genişletilmesi, sürücülerin kaza anında kaçabileceği bir alan oluşturabilir 12.
    • Ters yön uygulamasının kaldırılması: Metrobüslerin ters yönde seyretmesi, konsantrasyon kaybına ve kazalara neden olabilir 25.
    • Araçların yenilenmesi: Sol tarafında da kapıları olan araçların kullanılması, ters yönde gitme gerekliliğini ortadan kaldırabilir 5.
    • Denetimlerin artırılması: Kamu yararı gözetilerek, metrobüs kazalarını önlemek için gerekli denetimlerin yapılması sağlanabilir 2.
    Bu önlemler, metrobüs kazalarını azaltma potansiyeline sahiptir.
    5 kaynak
    Sanıkların ifadelerinden bazıları şu şekildedir:
    • Düzgün Murat Çetin (metrobüs şoförü) 14. "Bu kazadan dolayı çok üzgünüm. Böyle bir kaza herkesin başına gelebilirdi. Bu kazanın gerçekleşmemesi için elimden gelen her şeyi yaptım" dedi 14.
    • Hüseyin Pazarlı (İBB denetim amiri) 35. "Ben sadece altımda görev yapan amir arkadaşların işe gelip gelmediklerini kontrol etmekle ve yolda metrobüs kaldığı zaman yolcuların güvenli bir şekilde başka bir metrobüse aktarılmalarıyla ilgileniyorum. Yol yapım çalışmasıyla ilgili ne teknik bilgiye sahibim ne de denetimim var" diye konuştu 35.
    • Muhammet Sertaç Kazıcı (şantiye şefi) 35. "Biz, alabileceğimiz tüm güvenlik önlemlerini aldık. Metrobüs şoförü maksimum hızında ilerlemiş" dedi 35.
    • Niyazi Baştürk (proje müdürü) 5. "Şoförün o anki kararı bu kazaya neden oldu" ifadelerini kullandı 5.
    Duruşma, eksikliklerin giderilmesi için ertelendi 14.
    5 kaynak