• Alınan bilgilere göre; Bilecik merkez İsmetpaşa Mahallesi Nişancı Sokak üzerinde seyir halinde bulunan 11 ABP 918 plakalı motosiklet sürücü Hüseyin C., bir anda aracın direksiyon hakimiyetini kaybetti. 
    1
    20 Ağustos
    Kontrolden çıkan motosiklet devrilirken, sürücüsü yaralandı. 
    2
    20 Ağustos
    Yaralı olay yerine gelen 112 Acil Servis ekiplerince yapılan ilk müdahalenin ardından Bilecik Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırıldı. 
    3
    20 Ağustos
    Polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı. 
    4
    20 Ağustos

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bilecik'te trafik kazalarının artmasının birkaç nedeni olabilir:
    • Organize Sanayi Bölgesi (OSB) kavşağı: "Kazalar Kavşağı" olarak adlandırılan OSB kavşağında trafik ışığı bulunmaması, kazalara yol açmaktadır 2.
    • Sürücü hataları: Direksiyon hâkimiyetini kaybetme, dikkatsizlik ve hız gibi sürücü hataları trafik kazalarını tetikleyebilir 3.
    • Yol ve hava koşulları: Buzlanma gibi olumsuz yol koşulları, kazalara neden olabilir 5.
    Bu sorunların çözümü için trafik ışıklarının kurulması ve sürücülerin daha dikkatli olması gerekmektedir.
    5 kaynak
    Motosiklet kazalarında güvenlik önlemleri:
    • Koruyucu ekipman kullanımı: Kask, eldiven, mont, pantolon, dizlik ve dirseklik gibi koruyucu ekipmanlar kullanılmalıdır 125.
    • Eğitim ve kurallara uyum: Temel sürüş eğitimi almak ve trafik kurallarına uymak önemlidir 15.
    • Düzenli bakım: Motosikletin düzenli bakımları yapılmalı, lastik hava basınçları ve fren sistemleri kontrol edilmelidir 14.
    • Görünürlük: Parlak kıyafetler giyilmeli ve güneş arkadan gelecek şekilde sürüş yapılmalıdır 13.
    • Takip mesafesi: Öndeki araçla en az 2 saniyelik takip mesafesi korunmalıdır 4.
    • Alkolden uzak durma: Alkollü iken motosiklet kullanılmamalıdır 3.
    • Rota belirleme: Hava şartlarına ve trafiğin durumuna göre rota belirlenmelidir 4.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında ilk yardım şu şekilde yapılır:
    1. Olay yerinin güvenliği sağlanır:
      • Kaza yeri üçgen reflektörlerle işaretlenir 15.
      • Meraklı kişiler olay yerinden uzaklaştırılır 15.
      • Kazaya uğrayan aracın kontağı kapatılır 15.
      • Olay yerinde sigara içilmez 15.
    2. Bildirme (112) yapılır:
      • Acil yardım servisine olayın adresi, tanımı, yaralı sayısı ve durumları bildirilir 125.
    3. Kurtarma uygulanır:
      • Yaralıların korku ve endişeleri giderilir 1.
      • Yaralılar sıcak tutulur ve yaralarını görmeleri engellenir 13.
      • Acil yardım ekipleri gelene kadar yaralılar kımıldatılmaz 15.
    İlk yardım bilgisi yoksa suni teneffüs ve kalp masajı gibi hayati müdahalelerde bulunulmamalıdır 2.
    İlk yardım eğitimi almak, bu tür durumlarda daha etkili ve güvenli bir müdahale için önemlidir 4.
    5 kaynak
    Bilecik'teki trafik kazalarının istatistiklerine dair güncel bilgi bulunamadı. Ancak, 2017 yılına ait bazı veriler mevcut:
    • Toplam kaza sayısı: 2.339 4.
    • Maddi hasarlı kaza sayısı: 1.675 4.
    • Ölümlü-yaralanmalı kaza sayısı: 664 4.
    • Hayatını kaybedenler: 26 (16'sı kaza yerinde, 10'u sağlık kuruluşlarında) 4.
    • Yaralananlar: 1.171 4.
    Bilecik, 2017 yılında ölümlü-yaralanmalı trafik kazaları bakımından 81 il içinde 64. sırada yer almıştır 4.
    5 kaynak
    Bilecik'teki trafik güvenliğini artırmak için şu adımlar atılabilir:
    • Eğitim ve farkındalık çalışmaları: Sürücü ve yayalara yönelik trafik kuralları, güvenli sürüş ve koruyucu ekipman kullanımı gibi konularda eğitimler düzenlenmelidir 13.
    • Trafik ışıklarının düzenlenmesi: Özellikle sabah ve akşam yoğun saatlerde trafik ışıklarının iptal edilerek polislerin görev yapması, trafik tıkanıklığını azaltabilir 2.
    • Uygulamalı eğitimler: Motosiklet kazalarını azaltmak için sürücülere güvenli sürüş kuralları konusunda uygulamalı eğitimler verilmelidir 5.
    • Denetimlerin artırılması: Denetimler, özellikle kazaların yoğun olduğu gün ve saatlerde yoğunlaştırılmalıdır 4.
    • Yaya öncelikli trafik anlayışı: "Öncelik Hayatın, Öncelik Yayanın" gibi kampanyalarla yaya güvenliği ön planda tutulmalıdır 4.
    5 kaynak