• Avrupa'da 2030'a kadar 178 gigavatlık yeni rüzgar enerjisi kapasitesinin devreye alınması ve toplam kapasitenin 441 gigavata ulaşması bekleniyor. 
    1
    16 Eylül
    AA muhabirinin Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği WindEurope verilerinden yaptığı derlemeye göre, ilave edilecek toplam kapasitenin 133 gigavatı 27 Avrupa Birliği üyesi ülkeden gelecek. 
    2
    16 Eylül
    Bu yılın ilk altı ayında ilave edilen 6,8 gigavatlık rüzgar kapasitesi ile toplam rüzgar enerjisi kurulu gücünü 291 gigavata çıkaran Avrupa'da 254 gigavat karasal, 37 gigavat deniz üstü (offshore) rüzgar enerjisi kurulu gücü bulunuyor. 
    3
    16 Eylül
    Projelerdeki izin süreçleri Avrupa genelinde rüzgar enerjisinin genişlemesinin önündeki en büyük engellerden biri olarak değerlendiriliyor. 
    4
    16 Eylül
    Gelecek ihale takvimlerindeki belirsizlikler ve zayıf tasarlanmış destek mekanizmaları da kurulumlarda gecikmelere yol açıyor. 
    5
    16 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Avrupa'nın en büyük rüzgar enerjisi üreticileri arasında öne çıkan ülkeler şunlardır:
    • Almanya 23. Rüzgar enerjisi, Almanya'nın enerji politikalarının temel bileşenlerinden biridir ve ülkenin toplam gücünün yaklaşık %7'sine denk gelmektedir 2. 2023 yılı verilerine göre, Almanya'nın kurulu rüzgar enerjisi gücü 69.459 MW'dır 3.
    • İspanya 23. Rüzgar enerjisi, İspanya'da ülkenin elektriğinin %20'sini karşılar ve dünyada önde gelen rüzgar gücü bölgelerinden biridir 2. 2023 yılı verilerine göre, İspanya'nın kurulu rüzgar enerjisi gücü 31.028 MW'dır 3.
    • Danimarka 2. Rüzgar türbin endüstrisi dünyada ilk sırada yer alır ve üretilen rüzgar türbinlerinin %90'ı uluslararası pazarlarda satılır 2. 2023 yılı verilerine göre, Danimarka'nın kurulu rüzgar enerjisi gücü 18.196 MW'dır 3.
    Ayrıca, Avrupa'nın en büyük rüzgar enerjisi şirketlerinden biri, Danimarka merkezli Orsted'dir 5.
    5 kaynak
    2030 rüzgar enerjisi hedeflerine ulaşmak için Avrupa'da uygulanması gereken bazı politikalar:
    • İzin süreçlerinin hızlandırılması 24. Yeni rüzgar santralleri için verilen izinlerin artırılması ve onay süreçlerinin daha hızlı yapılması gerekmektedir 24.
    • Şebeke altyapısının güçlendirilmesi 25. Elektrik şebekelerinin genişletilmesi ve elektrifikasyonun artırılması, rüzgar enerjisinin daha etkin kullanılmasını sağlayacaktır 25.
    • Yatırımların teşvik edilmesi 15. Yenilenebilir enerji ihalelerinin yerel enerji tedarikçilerine avantaj sağlayacak şekilde düzenlenmesi ve yerel üretim kapasitesine yönelik yatırımların artırılması gerekmektedir 15.
    • Yasal prosedürlerin gözden geçirilmesi 2. Yeni rüzgar enerjisi sahalarına izin verilmesi hususunda birçok Avrupa ülkesinde uygulanan yasal prosedürlerin daha etkili hale getirilmesi gerekmektedir 2.
    • Yüksek faiz oranları ve girdi maliyetlerindeki artışların azaltılması 2. Bu tür ekonomik zorlukların üstesinden gelmek için politikalar geliştirilmelidir 2.
    Bu politikaların uygulanması, Avrupa'nın 2030 yılına kadar 425 GW rüzgar enerjisi kapasitesine ulaşma hedefini gerçekleştirmesine yardımcı olabilir 23.
    5 kaynak
    Avrupa'da rüzgar enerjisi projeleri çeşitli finansman mekanizmalarıyla desteklenmektedir:
    • Avrupa Yatırım Bankası (EIB), rüzgar enerjisi projelerine kendi garantilerini sağlayarak ticari bankalara kontrgaranti sunmaktadır 13. Bu, rüzgar türbini üreticilerinin finansmana erişimini iyileştirir 1.
    • Avrupa Yeniden Yapılandırma ve Kalkınma Bankası (EBRD), orta ve uzun vadede finansman veya yerel ticari bankalar aracılığıyla sendikasyon kredisi sağlamaktadır 2.
    • Uluslararası Finans Kurumu (IFC) da finansman sağlayan kurumlar arasında yer almaktadır 2.
    • Yenilik Fonu, türbin üretim tesislerine hibe desteği sağlamaktadır 3.
    • İhracat kredi garantileri, örneğin Almanya İhracat Kredi Ajansı (ECA) aracılığıyla, uzun vadeli ve düşük maliyetli finansman imkanı sunmaktadır 5.
    Ayrıca, AB uyum fonları ve ulusal fonlar da rüzgar enerjisi projelerinin finansmanında kullanılabilmektedir 2.
    5 kaynak
    Rüzgar enerjisi izin süreçlerinin hızlandırılması için aşağıdaki öneriler öne çıkmaktadır:
    • Yenilenebilir Enerji Direktifi'nin (REDIII) uygulanması 14. Hükümetler, kamu çıkarını geçersiz kılma ve izin verme sürelerini kısaltma önlemleri almalıdır 14.
    • Şebeke yatırımlarının artırılması 14. Elektrik şebekesinin genişletilmesi, kısıtlamaları azaltır ve maliyetleri düşürür 14.
    • Elektrifikasyonun önündeki engellerin kaldırılması 14. Elektrik talebinin akıllı vergilendirme ve devlet yardımları ile teşvik edilmesi önemlidir 14.
    • Müzayede tasarımlarının iyileştirilmesi 14. İki taraflı Fark Sözleşmesi (CfD) gibi modeller, yatırımların riskini azaltır 14.
    Almanya, Yenilenebilir Enerji Direktifi'ni etkin bir şekilde uygulayarak izin süreçlerini hızlandırmış ve rüzgar enerjisi kurulumlarını artırmıştır 35.
    5 kaynak
    Deniz üstü (offshore) rüzgar enerjisinin daha pahalı olmasının bazı nedenleri:
    • Kurulum Maliyeti: Deniz üstü rüzgar türbinlerinin kurulumu, karadakilere göre daha fazla malzeme ve mühendislik gerektirir 12.
    • Bakım ve İşletme Masrafları: Sert hava koşulları, bakım ve kurulum süreçlerini zorlaştırır ve maliyetleri artırır 13.
    • Özel Ekipmanlar: Su altı kablolama, özel montaj sistemleri ve zorlu hava koşullarına dayanıklı ekipmanlar gerektirir 25.
    • Derin Su Kurulumu: Yüzer temellere sahip türbinler, 1.000 metre veya daha derin sularda kurulabilir, bu da uygun deniz alanını beş kat artırır ancak maliyetleri yükseltir 2.
    5 kaynak