• Tutuklu İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun “Sazlıdere'de beton, suyun yerini alıyor; anayasaya aykırıdır, suç işliyorsunuz!” dediği Kanal İstanbul güzergâhında inşaat hız kesmeden sürüyor. 
    1
    22 Temmuz
    Kısa Dalga- Kanal İstanbul projesinde konut inşaatları altıncı kata ulaşırken, Rönesans Holding’in yapımını sürdürdüğü otoyolda yer alan köprünün ayakları 110 metre yüksekliğe çıktı. 
    2
    22 Temmuz
    Kanal İstanbul güzergahında Sazlıdere Barajı havzasındaki TOKİ inşaatına, Su Havzalarını Koruma Yönetmeliği’ne uymadığı için İSKİ tarafından yıkım tebligatı verildi. 
    3
    22 Temmuz
    İstanbullu ile inatlaşır gibi İBB Başkanı’nın uyarılarının hemen ardından servis edilen görüntülerde köprü yolunun oluşmaya başladığı görülürken “Başakşehir-Nakkaştepe Otoyolu güzergahında yer alan köprünün ayakları 110 metre yüksekliğe ulaşırken yol platformları yerleştirilmeye başlandı” ifadeleri kullanıldı. 
    4
    22 Temmuz

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul 5. İdare Mahkemesi'nin Kanal İstanbul projesine ilişkin verdiği karar, projenin planlama ve uygulama süreçlerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini ifade ediyor 125.
    Mahkemenin iptal kararının bazı anlamları:
    • Hukuki dayanağın kaybı: Rezerv alan kararının iptaliyle birlikte, Kanal İstanbul’a ilişkin diğer tüm planlar hukuki dayanaktan yoksun hale geldi 125.
    • Davaların etkisi: Bu karar, projeyle ilgili diğer davalarda da emsal oluşturabilir ve benzer iptal kararlarının alınmasına yol açabilir 15.
    • Çevresel ve şehircilik değerlendirmesi: Projenin çevresel etkileri, altyapı sorunları ve doğal kaynaklara verebileceği zararlar nedeniyle kamu yararı ilkesine uygun olmadığı ortaya kondu 5.
    Mahkeme kararı, çevresel ve şehircilik kriterleri bakımından projenin yeniden değerlendirilmesini gerektiriyor 5.
    5 kaynak
    Kanal İstanbul projesinin çevresel etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Yeraltı sularının kirlenmesi 14. Kanalın içinden akan tuzlu su, hem kısa hem de uzun vadede, kanalın doğu ve batısı olmak üzere iki yönde de toprağın ve yeraltı sularının tuzlanmasına neden olabilir 4.
    • Su kaynaklarının azalması 14. Sazlıdere Barajı’nın devre dışı kalması, İstanbul’un tatlı su kaynaklarının %13’ünün kaybolmasına yol açacaktır 4.
    • Ekolojik dengenin bozulması 3. Kanalın güzergâhı boyunca uzanan ormanlık alanlar, sulak araziler ve çeşitli doğal yaşam alanları ciddi tehdit altındadır 3.
    • Marmara Denizi’nin ekosisteminin bozulması 13. Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki doğal su akışının değiştirilmesi, tuzluluk ve oksijen dengelerini bozabilir, bu da balık popülasyonlarının azalmasına ve alg patlamalarının yayılmasına neden olabilir 3.
    • İklim değişikliği 1. Kanal, İstanbul’un ısı adasını artırarak sıcak hava dalgalarının şiddetini artırabilir 1.
    Kanal İstanbul projesi, çevre örgütleri tarafından eleştirilmekte ve projenin çevresel etkilerinin geri döndürülemez olduğu belirtilmektedir 3.
    5 kaynak
    TOKİ'nin Kanal İstanbul bölgesindeki bazı projeleri şunlardır:
    • Arnavutköy Baklalı 1. Etap: 844 konut, 8 kapıcı dairesi, 10 dükkan ve 1 cami inşaatı 23.
    • Sazlıbosna 6. Bölge 2. Etap: 1044 konut ve 37 dükkan 5.
    • Sazlıbosna 7. Bölge: 1138 konut ve 15 dükkan 5.
    Ayrıca, TOKİ'nin Arnavutköy Sazlıbosna'da 1.908 konut daha inşa etmeyi planladığı iki ayrı ihale daha gerçekleştireceği belirtilmiştir 4.
    Bu projeler, Kanal İstanbul güzergahında yer almakta olup, inşaat çalışmaları devam etmektedir.
    5 kaynak
    Rönesans Holding, Kanal İstanbul projesinde, Kuzey Marmara Otoyolu’nun Nakkaş-Başakşehir kesimini işletmekle görevlidir 135.
    45 kilometrelik otoyol, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ve dört yıl öncesinin fiyatlarıyla yaklaşık 8 milyar TL’ye Rönesans Holding’e ihale edilmiştir 135.
    Holdingin, Kanal İstanbul çevresindeki rolü, aynı zamanda bölgede TOKİ’nin başlattığı 24 bin konutluk inşaat projesiyle de ilişkilidir 35. Bu konutlarla, paralı yola müşteri oluşturulması hedeflenmiştir 35.
    Rönesans Holding’in Kanal İstanbul projesiyle ilgili ihalenin detayları ve geçiş garantisi gibi bilgiler kamuoyuna açıklanmamıştır 35.
    5 kaynak