• Adıyaman genelinde hayata geçirilen ve toplam bedeli 26,5 milyar TL'yi bulan karayolu projeleriyle hem şehir içi trafik sorunlarının çözülmesi hem de bölgenin çevre illerle olan bağlantısının güçlendirilmesi hedefleniyor. 
    1
    22 Eylül
    Proje tamamlandığında, şehir merkezindeki trafik akışının rahatlaması ve özellikle TPAO kavşağındaki trafik yoğunluğu sona erecek. 
    2
    22 Eylül
    Adıyaman'da uzun yıllardır beklenen ve halkın talepleri doğrultusunda şekillenen karayolu projeleri, bölgenin ulaşım altyapısını baştan sona yeniliyor. 
    3
    22 Eylül
    Kadim şehrimiz Adıyaman’da toplam 26,5 Milyar TL’lik karayolu yatırımı ile sadece yollarımızı modernize etmiyor; aynı zamanda vatandaşlarımızın can ve mal güvenliği için hayati bir adım atıyoruz. 
    4
    22 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milletvekili Resul Kurt'un açıklamaları şunları içeriyor:
    • Eğriçay Köprüsü ve TPAO Kavşağı Projesi: 250 milyon TL bedelli projenin sözleşmesi yakın zamanda imzalanacak ve kısa sürede başlaması bekleniyor 12. Proje, şehir merkezindeki trafik akışını rahatlatacak ve TPAO kavşağındaki yoğunluğu sona erdirecek 12.
    • Adıyaman - Çelikhan İl Yolu: 10,4 milyar TL'lik bütçeyle yapılan 39,4 km'lik yol, 5 köprü ve 2 tünel içeriyor 12. Proje, Adıyaman ile Malatya arasındaki ulaşım süresini kısaltacak ve kış aylarında güvenli bir geçiş sağlayacak 12.
    • Kahta - Narince - Nissibi Yolu: 8,2 milyar TL yatırım bedeline sahip olan 40,8 km'lik proje, Kahta, Siverek ve Diyarbakır'a ulaşımı kolaylaştıracak 12.
    • Gölbaşı - Adıyaman - Kahta Yolu: 2,2 milyar TL'lik yatırımla modernize edilen 83,5 km'lik güzergah, Adıyaman'ın Ankara ve İstanbul hattına daha hızlı ve güvenli bağlanmasını sağlayacak 12.
    • Besni - Araban Yolu: 730 milyon TL bedelli proje, 34,2 km uzunluğunda olup, içerisinde 2x304 metrelik Besni Viyadüğü'nü barındırıyor 12. Proje, Gaziantep bağlantısını güçlendirerek bölgenin ticari hareketliliğine büyük katkı sunacak 12.
    Resul Kurt, bu projelerin "Türkiye Yüzyılı" vizyonuyla hayata geçirildiğini ve yol güvenliği ile ekonomik hareketliliği artıracağını belirtti 13.
    5 kaynak
    TPAO kavşağındaki trafik yoğunluğunu çözmek için Eğriçay Köprüsü ve TPAO Kavşağı düzenlemesi projesi planlanmıştır 1. 18 Eylül 2025'te ihalesi yapılan projenin sözleşmesi yakın zamanda imzalanacak ve kısa sürede çalışmalara başlanacaktır 1.
    Ayrıca, Batman Belediyesi tarafından TPAO Kavşağı'nda yapılan yol genişletme projesiyle, Siirt istikameti ile Demokrasi Bulvarı’nın kesişimindeki iki şeritli yol üç şeride çıkarılmaktadır 2. Bu düzenleme ile araç yoğunluğunun azalması beklenmektedir 2.
    5 kaynak
    Adıyaman'ın çevre illerle bağlantısı, çeşitli karayolu projeleriyle güçlendirilecektir. Bu projeler arasında öne çıkanlar:
    • Adıyaman - Çelikhan İl Yolu: 10,4 milyar TL'lik bütçeyle yapılan 39,4 km'lik yol, 5 köprü ve 2 tünel içeriyor 1. Bu yol, Adıyaman ile Malatya arasındaki ulaşım süresini kısaltacak ve kış aylarında güvenli bir geçiş sağlayacak 1.
    • Kahta - Narince - Nissibi Yolu: 8,2 milyar TL yatırım bedeline sahip olan 40,8 km'lik bu proje, Kahta, Siverek ve Diyarbakır'a ulaşımı kolaylaştıracak 1.
    • Gölbaşı - Adıyaman - Kahta Yolu: 2,2 milyar TL'lik yatırımla modernize edilen 83,5 km'lik bu güzergah, Adıyaman'ın Ankara ve İstanbul hattına daha hızlı ve güvenli bağlanmasını sağlayacak 1.
    • Besni - Araban Yolu: 730 milyon TL bedelli ve içerisinde 2x304 metrelik Besni Viyadüğü'nü de barındıran 34,2 km uzunluğundaki bu proje, Gaziantep bağlantısını güçlendirerek bölgenin ticari hareketliliğine büyük katkı sunacak 1.
    Ayrıca, İndere TOKİ Konutları'na uzanan beşinci bağlantı yolu ve Karadağ'ın eteklerine paralel yatay çevre yolu projeleri de Adıyaman'ın çevre illerle bağlantısını güçlendirecek çalışmalar arasında yer alıyor 2.
    5 kaynak
    Adıyaman'daki karayolu projeleri, şehir içi ve çevre ilçelerle bağlantıları kapsayacak şekilde çeşitli bölgeleri kapsamaktadır 123. İşte bazı projeler ve kapsadıkları bölgeler:
    • Adıyaman - Çelikhan İl Yolu: 39,4 km uzunluğundaki bu yol, 5 köprü ve 2 tünel içermektedir 123.
    • Kahta - Narince - Nissibi Yolu: 40,8 km'lik bu proje, Kahta, Siverek ve Diyarbakır'a ulaşımı kolaylaştıracaktır 145.
    • Gölbaşı - Adıyaman - Kahta Yolu: 83,5 km'lik bu güzergah, Adıyaman'ın Ankara ve İstanbul hattına daha hızlı ve güvenli bağlanmasını sağlayacaktır 1.
    • Besni - Araban Yolu: 34,2 km uzunluğundaki bu proje, Gaziantep bağlantısını güçlendirecektir 1.
    Ayrıca, Gerger ilçesinin ulaşımını kolaylaştıracak Narince - Gerger İl Yolu ve Sincik ilçesinin bağlantısını güçlendirecek yollar da projeler arasında yer almaktadır 1.
    5 kaynak
    Karayolu projelerinin ekonomik etkileri şunlardır:
    • Ticaretin ve GSYİH'nın artması 35. Karayolu yük taşımacılığı arttığında, GSYİH ve ticaret hacmi olumlu yönde etkilenir 35.
    • İstihdam ve üretimin artması 35. Karayolu projeleri, üretim ve istihdama katkı sağlar 35.
    • Maliyetlerin azalması ve verimliliğin artması 34. Maliyetlerin azaltılması ve talebin tam zamanında karşılanması, ekonomik etkinliği artırır 34.
    • Bölgesel kalkınmanın sağlanması 5. Ulaşımın kolaylaşması, büyük şehirlerden daha küçük şehirlere olan göç hareketlerini artırır ve bu bölgelerin gelişmesine katkı sağlar 5.
    Ancak, karayolu projelerinin yüksek maliyetli olması, belirli bölgelerde yoğunlaşma yaratmakta ve üretim-tüketim dengesini bozucu yönde etki yapmaktadır 3. Ayrıca, altyapı eksiklikleri ve denetim eksiklikleri gibi nedenler, sektörde faaliyet gösteren firmaların maliyetlerini artırmaktadır 3.
    5 kaynak