• ORC Araştırma, 5-9 Eylül 2025 tarihleri arasında İstanbul, Ankara ve İzmir'de yaptığı siyasi eğilim araştırmasının sonuçlarını açıkladı. 
    1
    11 Eylül
    İstanbul'da 2310, Ankara'da 1950 ve İzmir'de 1870 kişiyle yapılan anket, üç büyükşehirde seçmen tercihlerini ortaya koydu. 
    2
    11 Eylül
    İstanbul'da yapılan anket sonuçlarına göre CHP yüzde 32,4 ile birinci parti. 
    3
    11 Eylül
    MHP ise yalnızca Ankara’da üçüncülük koltuğuna oturabildi. 
    4
    10 Eylül
    İzmir’de CHP açık ara önde görünüyor. Kentte CHP yüzde 42,5 ile birinci sırada yer alırken, AK Parti yüzde 22 ile ikinci, İYİ Parti yüzde 7,5 ile üçüncü ve DEM Parti yüzde 7,3 ile dördüncü sırada yer aldı. 
    5
    11 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul'da seçmen tercihlerinin değişmesinin birkaç nedeni olabilir:
    • Aday faktörü 4. Seçmen, adayların performansına ve vizyonuna göre tercih yapabilir 4.
    • Siyasi denklemler ve dengeler 4. Seçmen, siyasi denklemlerin toplumsal dinamiklerle uyumlu olmasını bekler ve gerektiğinde bu denklemleri revize edebilir 4.
    • Kararsız seçmenlerin eğilimi 4. Genellikle ana trende benzer bir eğilime sahip olan kararsız seçmenler, mevcut durumda İmamoğlu'nu daha fazla tercih ediyor 4.
    • Siyasi müdahaleler ve yakınlaşma 3. CHP İstanbul İl Örgütü'ne kayyum atanması ve CHP ile MHP arasındaki yakınlaşma, seçmen tercihlerinde etkili olabilir 3.
    Seçmen tercihlerinin değişim nedenleri, anket sonuçlarına ve güncel siyasi olaylara bağlı olarak farklılık gösterebilir.
    5 kaynak
    AK Parti'nin İzmir'deki performansı, farklı bakış açılarına göre değişiklik göstermektedir.
    Bazı değerlendirmeler:
    • Bilal Saygılı'nın açıklamaları 1. AK Parti İzmir İl Başkanı Bilal Saygılı, partinin İzmir'de milletin partisiymiş gibi çalışmaya devam ettiğini ve 24 yıldır olduğu gibi inanç ve kararlılıkla milletle omuz omuza, gönül gönüle yürüdüklerini belirtmiştir 1.
    • Yerel seçim değerlendirmesi 5. AK Parti İzmir İl Başkanlığı'nda düzenlenen toplantıda, Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Yusuf Ziya Yılmaz, 31 Mart 2024 yerel seçimlerinde istenilen sonucun alınamadığını, ancak teşkilatların büyük bir gayret ortaya koyduğunu ifade etmiştir 5.
    • Performans beklentileri 2. Gazeteciler Sercan Avcı ve Onur Çakır, AK Parti İzmir'in sonucu bakımından kötü bir yerel seçim geçirdiğini ve yürütme kurulunda daha fazla değişiklik beklendiğini belirtmişlerdir 2.
    AK Parti'nin İzmir'deki performansı, özellikle hükümetin İzmir’e yönelik yatırımları ve projelerinin takibi, İzmir’in ekonomik kalkınmasına katkı sağlayacak projelerin geliştirilmesi ve hükümetle şehir arasında köprü kurma açısından değerlendirilmektedir 3.
    5 kaynak
    İYİ Parti'nin Ankara'daki etkisi, partinin geçmişteki ve günümüzdeki faaliyetlerine bağlı olarak değerlendirilebilir.
    Geçmiş dönemde, İYİ Parti Ankara'da önemli bir oy oranına ulaşmıştı. 2023 genel seçimlerinde Ankara'da oyların %12,30'unu almıştı 5. Ayrıca, 2017-2023 yılları arasında Ankara İl Başkanlığı görevini yürüten Yetkin Öztürk'ün liderliğinde parti, başkentte yüksek bir çıta yakalamıştı 2.
    Günümüzdeki duruma dair ise, İYİ Parti'nin yerel seçimlere tek başına girme kararı aldığı ve bu kararın bazı parti içi istifalara yol açtığı bilinmektedir 1. Örneğin, Ankara İl Başkanı Faruk Köylüoğlu, partinin bu kararına tepki göstererek istifa etmiştir 1.
    Bu bilgiler ışığında, İYİ Parti'nin Ankara'daki etkisinin, partinin gelecekteki stratejileri ve liderliğinin şekillenmesiyle değişebileceği söylenebilir.
    5 kaynak
    CHP'nin İstanbul'daki başarısının bazı nedenleri:
    • Parti içi demokrasi: Parti içi demokrasinin işletilebilmesi, adayların uygun kişiler arasından seçilmesi 4.
    • Kucaklayıcı ve samimi söylem: Ekrem İmamoğlu'nun kucaklayıcı ve samimi söylemi, projelerinin seçmende karşılık bulması 2.
    • 31 Mart 2019 seçimlerindeki mağduriyet: 31 Mart 2019 seçiminde yaşadığı mağduriyetin, 23 Haziran 2019'da kendisine oy olarak geri dönmesi 2.
    • Ekonomik kriz: Ekonomik kriz nedeniyle iktidarın politikalarından memnun olmayan veya doğrudan zarar görenlerin tepkileri 2.
    • Küskün ve umutsuz seçmen: "Küskün" AKP ve "umutsuz" CHP seçmeninin İmamoğlu lehine sandığa gitmesi 2.
    • Karadenizli ve Kürt seçmen: Karadenizli ve Kürt seçmenlerin İmamoğlu'na yönelmesi 2.
    • Dijital medya ve saha çalışmaları: 105 kritik bölgede ayrı ayrı kampanya yapılması ve dijital medyanın etkin kullanımı 5.
    5 kaynak