• #SONDAKİKA Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan İmam Hatip camiasına mesaj: İmam Hatip okullarımız milletimizin büyük değer verdiği eğitim kurumları arasında müstesna bir yere sahiptir. 
    1
    6 Eylül
    Erdoğan, imam hatip okullarının sadece meslek eğitimi değil, aynı zamanda aydın ve önder bireyler yetiştiren kurumlar olduğunu ifade etti. 
    2
    6 Eylül
    Güzel örneklerle İslâm'ı gönüllere işlemek hedefiyle çalışmalarını sürdüren ÖNDER'i, milletimize sunduğu hizmetler dolayısıyla tebrik ediyorum. 
    3
    6 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İmam Hatip okullarının tarihi gelişimi şu şekilde özetlenebilir:
    • 1913: Medresetü'l-Eimme ve'l-Huteba adıyla imam ve hatip yetiştirmek amacıyla okullar açıldı 125.
    • 1924: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile bu medreseler kapatılıp yerine sınırlı din eğitimi veren İmam Hatip Mektepleri kuruldu 125.
    • 1930: İmam Hatip Mektepleri kapatıldı 15.
    • 1949: Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İmam Hatip Kursları açıldı 15.
    • 1951: 17 Ekim 1951'de 601 sayılı Müdürler Komisyonu kararının Milli Eğitim Bakanı Tevfik İleri tarafından onaylanmasıyla bugünkü imam hatip okulları resmi olarak açıldı 35.
    • 1973: Okulların adı İmam Hatip Lisesi (İHL) olarak değiştirildi 1.
    • 1985: İlk Anadolu İmam Hatip Lisesi açıldı 1.
    İmam Hatip okulları, 3 Mart 1924 tarihli Tevhid-i Tedrisat Kanunu'na dayalı olarak kurulmuştur 3.
    5 kaynak
    ÖNDER İmam Hatipliler Derneği, imam hatip okullarına çeşitli şekillerde katkı sağlamaktadır:
    • Eğitim ve rehberlik: Mezun ve mensuplarının sosyal, akademik ve mesleki gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla eğitim, rehberlik ve danışmanlık faaliyetleri yürütmektedir 5.
    • Okul aile birliği çalışmaları: Okul aile birliklerinin desteklenmesi ve geliştirilmesi için çalışmalar yapmaktadır 2.
    • Kurultaylar ve etkinlikler: Her yıl düzenlenen İmam Hatipliler Kurultayı ve çeşitli etkinliklerle gençlerin eğitimine destek olmaktadır 14.
    • Sivil toplum faaliyetleri: Din eğitimi özgürlüğünün savunulması ve gençlerin toplumsal hayatta itibarlı fertler olarak yer almasına yönelik çalışmalar yürütmektedir 5.
    • Çeşitlenen ihtiyaçlar: Camianın çeşitlenen talep ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla hizmet alanlarını genişletmektedir 5.
    5 kaynak
    İmam Hatip okullarında verilen derslerden bazıları şunlardır:
    • Ortak dersler 15. Türk dili ve edebiyatı, tarih, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, coğrafya, matematik, fizik, kimya, biyoloji, felsefe, yabancı dil, beden eğitimi ve spor, görsel sanatlar, müzik, sağlık bilgisi ve trafik kültürü 15.
    • Meslek dersleri 15. Arapça, Kur’an-ı Kerim, mesleki Arapça, temel dinî bilgiler, siyer, fıkıh, tefsir, dinler tarihi, hadis, akaid, kelam, hitabet ve mesleki uygulama, İslam kültür ve medeniyeti, Osmanlı Türkçesi 15.
    • Seçmeli dersler 15. Fıkıh okumaları, tefsir okumaları, hadis metinleri, İslam ahlak, İslam bilim tarihi, Kur’an okuma teknikleri, Arapça mesleki uygulama, İslam tarihi, ahlak ve tasavvuf kültürü, dini musiki, hüsn-i hat, ebru, tezhib, Türk dili ve edebiyatı, diksiyon ve hitabet, Osmanlı Türkçesi, seçmeli matematik, seçmeli fizik, seçmeli kimya, seçmeli biyoloji, astronomi ve uzay bilimleri, matematik tarihi ve uygulamaları, fen bilimleri tarihi ve uygulamaları, tarih, seçmeli tarih, çağdaş Türk ve dünya tarihi, Türk kültür ve medeniyet tarihi, seçmeli coğrafya, sosyal bilim çalışmaları, psikoloji, sosyoloji, mantık, bilgi kuramı, demokrasi ve insan hakları, işletme, ekonomi, girişimcilik, yönetim bilimi, uluslararası ilişkiler, seçmeli birinci yabancı dil, seçmeli ikinci yabancı dil, yabancı dil edebiyatları, Farsça, seçmeli beden eğitimi ve spor, sosyal etkinlik, seçmeli görsel sanatlar, seçmeli müzik, sanat tarihi, drama, bilgisayar bilimi, proje hazırlama, atletizm, genel jimnastik, bireysel sporlar, batı müziği teori ve uygulaması, çalgı eğitimi, dini musiki, müzik kültürü, Türk müziği tarihi, Türk sanat müziği teori ve uygulaması, desen, ebru, estetik, dijital grafik, fotoğraf, grafik tasarım, kaligrafi, müze eğitimi, paleografya, temel sanat eğitimi, Türk İslam sanatı tarihi, üç boyutlu sanat atölye 15.
    Ayrıca, imam hatip okullarında "Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi/Programı" uygulanmakta olup, bu okullarda Kur’an-ı Kerim eğitimine ağırlık verilmektedir 4.
    5 kaynak
    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imam hatip okulları hakkındaki bazı görüşleri:
    • İmam hatiplerin önemi: "İmam Hatip okullarımız milletimizin büyük değer verdiği eğitim kurumları arasında müstesna bir yere sahiptir" 1.
    • Kuruluş ve gelişim: "Büyüklerimiz kurdu, biz yaşattık ve büyüttük; bizden sonra emaneti sizler geleceğe taşıyacaksınız" 15.
    • Eğitim kalitesinin artırılması: "Tüm eğitim kurumlarımızda olduğu gibi, imam hatip okullarımızda da eğitimin kalitesinin daha da yükseltilmesi için var gücümüzle çalışıyoruz" 1.
    • Tarihsel mücadele: "İmam hatiplerin tarihi, milletimizin hak, hukuk, özgürlük ve adalet mücadelesinin de tarihidir" 3.
    • Kişisel deneyim: "Ben de bir imam hatip mezunuyum ve çocuklarımı da imam hatipte okuttum" 3.
    5 kaynak
    Önder'in misyonu ve vizyonu şu şekilde tanımlanabilir:
    • Misyon:
      • Vizyon sahibi olmak 24. Önderler, uzun vadeli bir vizyona sahip olmalı ve toplumu ileriye taşımak için stratejik planlar yapmalıdır 24.
      • İnsanları etkilemek 4. Önderler, insanları ikna etme ve onlara ilham verme becerisine sahip olmalıdır 4.
      • Adalet ve etik değerler 4. Önderler, adaletli ve etik ilkelere sadık kalmalı, toplumun çıkarlarını ön planda tutmalıdır 4.
    • Vizyon:
      • İdealist olmak 5. Vizyon, örgütü başarıya teşvik edici ve motive edici olmalıdır 5.
      • Kısa ve hatırlanabilir olmak 5.
      • Açık ve anlaşılır olmak 5.
      • Ulaşılabilir olmak 5.
    Örnekler:
    • Mustafa Kemal Atatürk 1. Atatürk, Türk milletini çağdaş medeniyet seviyesinin üstüne çıkarmak için siyasal, toplumsal ve ekonomik alanda inkılaplar yapmıştır 1.
    • Sakıp Sabancı 3. Sabancı, iş ahlakını ön planda tutmuş, uzlaşıcı bir tavır sergilemiş ve geleceğe yönelik öğrenmelerini kamuoyu ile paylaşmıştır 3.
    5 kaynak