• ABD merkezli Radia, ABD ve NATO güçlerinin stratejik hava nakliye açığını kapatmayı hedefleyen devasa bir proje için kolları sıvadı. 
    1
    23 Eylül
    Sadece ağırlığa göre değil, hacme göre de optimize edilen bu dev uçak, özellikle karmaşık ve büyük ölçekli sistemleri parçalamaya gerek kalmadan zorlu bölgelere taşıyarak NATO’nun yeni lojistik doktrinlerine hız kazandırmayı hedefliyor. 
    2
    22 Eylül
    WindRunner’ın iç hacmi 6.800 metreküpün üzerinde olarak açıklanıyor. 
    3
    22 Eylül
    Wind Runner, yaşlanan ancak kritik öneme sahip nakliye filolarını tamamlayarak stratejik etkilerini güçlendirmeyi ve büyük hacimli kargo taşımacılığında mevcut açığı kapatmayı hedefliyor. 
    4
    22 Eylül
    WindRunner, uzun menzilli radar sistemleri, tiltrotor platformlar, insanlı/insansız muharip hava araçları ve yüksek hacimli kompleks muharip unsurları, söküm, özel tesis veya altyapı gereksinimi olmaksızın, operasyon temposunu aksatmadan intikal ettirecek şekilde tasarlanmıştır. 
    5
    21 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    NATO'nun lojistik doktrinlerindeki bazı değişiklikler:
    • Hızlı konuşlanma yeteneği: NATO, askeri kuvvetlerin ve teçhizatın Avrupa içinde hızlı bir şekilde intikalini sağlamak için lojistik altyapısını geliştiriyor 45. Bu kapsamda, sınır geçişlerini kolaylaştıran düzenlemeler ve lojistik faaliyetleri yöneten komuta ve kontrol yapıları oluşturuluyor 45.
    • Çok uluslu iş birliği: Lojistik planlamalarda kaynakların etkin kullanımı için eş güdümlü düzenlemeler yapılıyor 2. Ayrıca, hükümet içi koordinasyon ve sivil-askeri kaynakların koordinasyonu önem kazanıyor 45.
    • Altyapı ve ulaşım: Avrupa'nın taşımacılık altyapısının askeri kuvvetlerin ve ağır malzemelerin taşınmasına uygun hale getirilmesi hedefleniyor 45.
    • Caydırıcılık lojistiği: "Etkinleştirme yoluyla caydırma" konsepti, kuvvetleri hızlı bir şekilde hareket ettirme, ikmal etme ve sürdürme yeteneğine odaklanıyor 5. Bu, ulaşım kapasitesi, altyapı, ikmal depoları ve komuta yapılarını içeren lojistik kabiliyetleri gerektiriyor 5.
    Bu değişiklikler, NATO'nun değişen güvenlik ortamına ve artan tehditlere karşı daha esnek ve etkili bir lojistik yapı oluşturmayı amaçlıyor 45.
    5 kaynak
    Radia şirketinin diğer projeleri hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, şirketin geliştirdiği bazı projeler şunlardır:
    • WindRunner for Defense 123. ABD ve müttefik ülkelerin hava nakliye açığını kapatmayı hedefleyen, ultra büyük bir kargo uçağı projesidir 123.
    • WindRunner 5. Rüzgar türbinlerinin taşınması için geliştirilmiş bir platformdur 1.
    Ayrıca, Radia'nın ABD Ulaştırma Komutanlığı ile imzaladığı araştırma-geliştirme anlaşması kapsamında, uçağın Savunma Bakanlığı lojistik sistemlerine entegrasyonu ve uygun havaalanlarının belirlenmesi üzerinde çalıştığı bilinmektedir 2.
    5 kaynak
    WindRunner adlı dev kargo uçağının bazı teknik özellikleri:
    • Uzunluk: 108 metre 45.
    • Yükseklik: 24 metre 45.
    • Kanat açıklığı: 80 metre 45.
    • Maksimum yük taşıma kapasitesi: 72.575 kg (160.000 lbs) 4.
    • İniş ve kalkış için gerekli pist uzunluğu: 1800 metre 45.
    • Rüzgar türbini taşıma kapasitesi: 45-90 metre uzunluğunda ve 35 ton ağırlığında türbinleri taşıyabilir 5.
    WindRunner, özellikle karada uygulanan rüzgar enerjisi projelerinde karşılaşılan lojistik zorlukları aşmak için tasarlanmıştır 45.
    5 kaynak
    WindRunner uçağının kullanım alanlarından bazıları şunlardır:
    • İnsani krizler ve çatışmalar: Kısa ve asfalt olmayan pistlere iniş yapabilme özelliği sayesinde insani krizler ve çatışmalarda esneklik sağlayabilir 1.
    • Askeri operasyonlar: Çeşitli askeri operasyonlarda kullanılabilir ve ordunun ihtiyaçlarını karşılayabilir 1.
    • Afet yardımı: Afet yardımı ve insani operasyonlarda kullanılabilir 2.
    • Endüstriyel projelerin lojistiği: Endüstriyel projelerin lojistiği gibi sivil alanlarda da kullanılabilir 2.
    WindRunner'ın, özellikle uzak, zorlu veya fırtınadan zarar görmüş bölgelerde (örneğin, Arktik veya Asya Pasifik) kullanılması planlanmaktadır 4.
    5 kaynak
    Tiltrotor platformlar, hem helikopter gibi dikey kalkış ve iniş yapabilme hem de uçak gibi ileri yönde uçabilme özelliğine sahiptir 23. Bu, kanat uçlarına yerleştirilen motor ve pervaneler sayesinde sağlanır 3.
    Çalışma prensibi:
    1. Dikey kalkış: Tiltrotor, motorlarını dikey konuma getirerek helikopter gibi dikine havalanır 4.
    2. İleri uçuş: Yeterli yüksekliğe ulaştıktan sonra motorları yere paralel hale getirir ve uçak gibi ilerlemeye başlar 4.
    3. İniş: İniş sırasında motorlar tekrar yukarı çevrilir ve helikopter gibi iniş yapılır 4.
    Tiltrotorların kalbinde, bir motor arızalandığında diğerinin her iki rotora da güç sağlayabildiği ortak tahrik şaftı üzerinden çalışan güçlü turboşaft motorlar bulunur 3. Bu, emniyet açısından avantaj sağlasa da bakım ve maliyetleri artırır 3.
    5 kaynak