• Türkiye’nin enerji ve mobilite çözümleri alanındaki öncü şirketlerinden EN YAKIT, bu alandaki faaliyetleri kapsamında elektrikli araçların şarj sürecini dönüştürecek yenilikçi çözümleri kullanıcılarla buluşturuyor. 
    1
    17 Eylül
    EN YAKIT, En-ix (Tak ve Şarj Et) teknolojisiyle şarj deneyimini tüm kullanıcılara sunarken, elektrikli filo araçlarını yöneten şirketler için de operasyonel süreçleri için çözümlerini sunmaya devam ediyor. 
    2
    17 Eylül
    Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi sayesinde araçlar, şarj noktalarında otomatik olarak tanımlanıyor ve şarj işlemleri güvenle başlatılabiliyor. 
    3
    17 Eylül
    EN YAKIT, araçların tüketimlerini kontrol altına almak, maliyetlerini optimize etmek isteyen şirketler için filo yönetimi hizmeti veriyor. 
    4
    17 Eylül
    Şirketler, tüm araçlarının yakıt ve enerji tüketimlerini tek bir fatura ile ödeyerek, muhasebe işlemlerini kolaylaştırabiliyor. EN YAKIT uygulaması ile elektrikli araçların şarj işlemi, akaryakıt tüketimi ve harcamaları kolayca EN YAKIT mobil uygulama üzerinden anlık olarak takip edip yönetilebiliyor. 
    5
    17 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    EN YAKIT uygulamasının bazı özellikleri:
    • Hızlı şarj imkanı: En-ix teknolojisi ile şarj soketi takıldığında şarj işlemi otomatik olarak başlar 13.
    • Kolay kullanım: Kullanıcılar, uygulama üzerinden araç bilgilerini tanımlayarak herhangi bir kart veya QR kodu kullanmadan şarj işlemini başlatabilir 12.
    • Geniş istasyon ağı: 2026 yılına kadar 81 ilde 500 adet şarj istasyonu kurulması planlanmaktadır 1.
    • Ödeme ve muhasebe kolaylığı: Tüm ödemeler tek bir noktada toplanır ve ayda tek fatura ile muhasebe işlemleri yönetilir 13.
    • Kişiselleştirilmiş şarj ayarları: Kullanıcılar, şarj limitlerini ve zaman aralıklarını ayarlayabilir 3.
    • Uzaktan takip ve kontrol: Şarj işlemi, uygulama üzerinden uzaktan takip edilebilir ve durdurulabilir 3.
    • Enerji tasarrufu: Akıllı şebeke entegrasyonu ile enerji tüketimi verimli hale getirilir ve maliyetler azaltılır 3.
    • Çevre dostu: Sürdürülebilir enerji kullanımına katkı sağlar 35.
    • Avantajlı enerji paketleri: EnWin sekmesi üzerinden Mini, Standart, Avantajlı ve Maxi paketlerle enerji ihtiyacı karşılanabilir 5.
    5 kaynak
    Elektrikli araçların şarj maliyeti, batarya kapasitesi (kWh) ile kilowatt-saat başına fiyatın (TL/kWh) çarpılmasıyla hesaplanır 12.
    Formül: Şarj Edilen Enerji (kWh) x Elektrik Fiyatı (TL/kWh) = Dolum Maliyeti 1.
    Örnek hesaplama (2025 yılı için):
    • 75 kWh kapasiteli bir bataryayı evde, konut tarifesi üzerinden şarj etme 2:
      • 75 kWh x 3,45 TL/kWh = 258,75 TL 2.
    Şarj maliyeti, şarj yapılan yere ve kullanılan şarj cihazının türüne göre değişiklik gösterir 24:
    • Evde şarj: En uygun maliyetli yöntemdir 4.
    • AC (normal) şarj istasyonları: Ortalama birim fiyat 8-9 TL/kWh civarındadır 2.
    • DC (hızlı) şarj istasyonları: Ortalama birim fiyat 12-14 TL/kWh arasındadır 2.
    Elektrik fiyatları ve şarj istasyonu şirketlerindeki güncellemeler nedeniyle, şarj maliyeti değişiklik gösterebilir 2.
    5 kaynak
    Elektrikli araç şarj istasyonu kurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Yasal Uygunluk ve Lisanslama:
      • Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından verilen "Şarj Ağı İşletmeciliği Lisansı" alınmalıdır 23.
      • İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik'teki şartlar karşılanmalıdır 23.
    2. Teknik ve Altyapı Gereksinimleri:
      • Şarj teknolojisi (AC veya DC) ve güç kapasitesi belirlenmelidir 24.
      • Elektrik altyapısının, talep edilen güç kapasitesini karşılayıp karşılayamayacağı kontrol edilmelidir 25.
      • Güvenlik önlemleri (elektrik kaçağı koruması vb.) alınmalıdır 5.
    3. İzinlerin Alınması:
      • Belediye ve yerel yönetim izinleri, elektrik dağıtım şirketinden onay alınmalıdır 25.
      • Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre, apartman ortak kullanımı için kat maliklerinin 5’te 4’ünün yazılı izni gereklidir 35.
    4. Kurulum:
      • Şarj ünitesinin montajı ve kablolama işlemleri yapılmalıdır 5.
      • Sistem, EPDK'nın Şarj Hizmeti Yönetmeliği'ne uygun şekilde kurulmalıdır 23.
    5. Test ve Devreye Alma:
      • Sistemlerin doğru çalıştığından emin olmak için testler yapılmalıdır 5.
    Detaylı ve güncel bilgi için ilgili kurumların resmi duyuruları ve yönetmelikleri takip edilmelidir 2.
    5 kaynak
    En-ix teknolojisi, elektrikli araç sahiplerinin şarj istasyonlarında hızlı ve kolay bir şekilde şarj işlemini gerçekleştirmesini sağlar 14.
    Çalışma prensibi:
    1. Şarj soketinin takılması 14. Şarj soketi araca takıldığında, araçla şarj ünitesi arasında haberleşme başlar 14.
    2. Otomatik şarj ikmali 14. En-ix teknolojisi, araca ait bilgileri alarak otomatik şarj ikmalini başlatır 14.
    3. Ödeme kartı veya QR kodu gerekmeksizin şarj 14. Bu sayede, herhangi bir ödeme kartı veya QR gibi şarj başlatma seçeneklerine gerek kalmaz 14.
    En-ix teknolojisi ile şarj işlemi sırasında veya sonrasında, elektrik alımına ilişkin tüketim bilgileri (kilowatt, şarj süresi, tüketim tarihi, ödenecek tutar ve diğer bilgiler) anında En Yakıt cep telefonu uygulaması üzerinden görüntülenebilir 14.
    5 kaynak
    Elektrikli filo yönetimini optimize etmek için aşağıdaki stratejiler uygulanabilir:
    • Filo yönetim yazılımı kullanmak 234. Bu yazılımlar, araç konumu, pil durumu ve şarj programları gibi faktörleri gerçek zamanlı olarak izleyerek enerji tüketimini optimize eder 23.
    • Akıllı şarj altyapısı kurmak 3. Yük dengeleme ve kullanım saatine göre şarj gibi özelliklerle enerji maliyetleri azaltılabilir 3.
    • Telematik ve IoT cihazlarından yararlanmak 3. Sürüş davranışı ve enerji kullanımı hakkında veri toplayarak verimliliği artırır 3.
    • Şarj programlarını optimize etmek 3. Araçların operasyonel ihtiyaçlarına göre önceliklendirme yapmak ve pil sağlığını korumak önemlidir 3.
    • Sürücü eğitimi vermek 13. Eko-sürüş teknikleri ve şarj protokolleri konusunda eğitim, menzili ve verimliliği artırır 3.
    • Sürdürülebilirlik ölçümleri yapmak 3. Karbon ayak izi takibi ve enerji kullanım raporları ile iyileştirmeler belirlenebilir 3.
    • Ortaklıklar kurmak 3. Kamu hizmetleri ve şarj ağlarıyla işbirliği, enerji maliyetlerini düşürür ve şebeke istikrarını destekler 3.
    Bu süreçte, elektrikli araç teknolojisindeki gelişmeleri takip etmek ve stratejileri düzenli olarak güncellemek de önemlidir 3.
    5 kaynak