• Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde (KAİHL) düzenlenen yeni eğitim öğretim yılı açılış töreninde 2025 YKS'de dereceye giren okulun 2 mezunu ile LGS kapsamındaki merkezi sınavda başarılı olarak bu okula yerleşen öğrencilere hediye verildi. 
    1
    8 Eylül
    Okulda gerçekleşen törende konuşan İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı ve Kartal Eğitim Vakfı (KEV) Yönetim Kurulu Üyesi Bilal Erdoğan, lisenin akademik başarı geleneğinin yanı sıra karakter, ruh ve maneviyat olarak da öne çıktığını söyledi. 
    2
    9 Eylül
    KEV Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bayraktutar, 40 yıl öncesinden bugüne Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin başarı geleneğinin, adanmışlığının, aşkının hiç değişmediğini dile getirerek, okulun çıtayı hep en yüksekte tuttuğunu ifade etti. 
    3
    8 Eylül
    Okul Müdürü Doç. Dr. Özkan Öztürk, öğrencilerin sabrın, alın terinin ve duanın meyvesi olarak YKS 2025'te üstün başarı gösterdiğini belirterek, okulun ilk 100 içinde 25 derece elde ettiğini aktardı. 
    4
    8 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    LGS ve YKS'de başarı, çeşitli yöntemlerle ölçülebilir:
    • Sınav Sonuçları: LGS ve YKS puanları, öğrencilerin akademik başarılarının temel göstergeleridir 35.
    • Deneme Sınavları: Deneme sınavlarındaki performans, bilgi seviyesini ve zaman yönetimi becerilerini gösterir 24. Deneme sınavlarının analizi, hangi konularda eksik olduğunu belirlemeye yardımcı olur 24.
    • Hedefe Ulaşma: Belirlenen hedeflere (örneğin, istenen puan, okul veya bölüm) ulaşıp ulaşılmadığı, başarının bir göstergesidir 34.
    • Düzenli Tekrar ve Öğrenme: Dağınık öğrenme ve öz değerlendirme testleri ile bilgilerin kalıcılığı ve öğrenme süreci değerlendirilir 24.
    • Motivasyon ve Stres Yönetimi: Motivasyonun yüksek tutulması ve sınav kaygısının yönetilmesi, başarı üzerinde önemli etkilere sahiptir 24.
    Başarı, aynı zamanda bireysel öğrenme tarzı ve hedeflere göre değişebilir.
    5 kaynak
    Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin tarihçesi şu şekilde özetlenebilir:
    • 1984 13. Almanya'daki Türk işçi çocuklarının uyum sorunlarını konu alan bir TRT programı, yetkilileri harekete geçirdi 13.
    • 1985 123. Milli Eğitim Bakanı Vehbi Dinçerler ve Din Öğretimi Genel Müdürü Hikmet Özdemir'in incelemelerinin ardından, Türkiye'nin ilk Anadolu İmam Hatip Lisesi Beykoz'da kuruldu 123.
    • 1990 123. Öğrenci sayısının artması nedeniyle okul, Kartal'daki yeni binasına taşındı ve "Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi" adını aldı 123.
    • 1992 12. Okula kız öğrenciler kabul edilmeye başlandı 12.
    • 1994 12. Öğrencilerden Mustafa Önder Kıyıklık, ÖYS'de Fen-Matematik alanında tüm soruları doğru cevaplayarak Türkiye birincisi oldu 12.
    • 2007 2. Mevcut binalar yenilendi 2.
    • 2013-2014 2. Hazırlık sınıfları açıldı 2.
    • 2016 3. IB (International Baccalaureate) programı uygulanmaya başlandı 3.
    Okul, 2014'ten itibaren Cambridge Üniversitesi uluslararası eğitim sistemi olan IGCSE'yi de uygulamaya koymuştur 3.
    5 kaynak
    Bilal Erdoğan'ın eğitim vizyonu, Türkiye'nin eğitim sistemini dünya genelinde en başarılı ülkeler arasında konumlandırmayı hedefler 145. Bu vizyonun bazı unsurları şunlardır:
    • Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması 14. Dezavantajlı bölgelerdeki öğrencilerin eğitim olanaklarının artırılması 1.
    • Öğretmen kalitesinin artırılması 14. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine özel önem verilmesi 14.
    • Teknoloji entegrasyonunun sağlanması 145. Dijital eğitim materyallerinin geliştirilmesi ve uzaktan eğitim modellerinin yaygınlaştırılması 45.
    • Uluslararası başarıların artırılması 45. PISA ve TIMSS gibi uluslararası sınavlardaki performansın yükseltilmesi 5.
    • Geleceğin eğitim trendlerine uyum 45. Yenilikçi öğretim metotlarının ve hibrit eğitim modelinin benimsenmesi 5.
    Bilal Erdoğan, Türkiye'nin eğitimdeki bu başarılarıyla yalnızca ulusal değil, uluslararası alanda da örnek bir model oluşturmayı amaçlar 5.
    5 kaynak
    Kartal Eğitim Vakfı (KEV), Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde verilen eğitim hizmetlerinin daha yüksek düzeye çıkmasını ve gençlerin daha iyi fırsat ve olanaklara sahip olmasını sağlamayı amaçlar 2.
    KEV'in eğitimdeki rolüne dair başka bir bilgi bulunamamıştır.
    5 kaynak
    Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Doç. Dr. Özkan Öztürk'ün eğitim felsefesiyle ilgili şunlar söylenebilir:
    • Çok yönlü eğitim: İmam hatiplerin fen bilimlerinden sanata, teknolojiden kültüre kadar geniş bir yelpazede eğitim verdiğini ve bu sayede öğrencileri bütünsel bir şekilde yetiştirdiğini savunur 4.
    • Akademik başarı ve şahsiyet eğitimi: Okulların sadece akademik başarı değil, aynı zamanda topluma faydalı, ahlaklı ve erdemli bireyler yetiştirme hedefi taşıması gerektiğini belirtir 4.
    • Kültür ve duygu transferi: İmam hatiplerin bilgi transferinin yanı sıra ahlaki prosedürlerin, kültürel mirasın ve kişisel gelişimin aktarıldığı yerler olduğunu ifade eder 4.
    • Selim insan yetiştirme: Okulların, aklı selim, ruhu selim, cismi selim, zevki selim; yani bütünsel esenliğe sahip bireyler yetiştirmesi gerektiğini vurgular 4.
    Özkan Öztürk'ün eğitim felsefesiyle ilgili daha fazla bilgiye ulaşılamamıştır.
    5 kaynak