• Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ortaokul ve lise öğrencilerini kendi yetenek ve ilgi alanlarına göre en doğru lise ve üniversite programlarına yönlendirmek için önemli bir projeyi hayata geçirdi. 
    1
    16 Eylül
    Öğrenciler, Bakanlık tarafından hazırlanan internet sitesi üzerinden envanterleri dolduracak. 
    2
    17 Eylül
    Yanıtlar, okul rehber öğretmeni ve psikolojik danışmanlar tarafından değerlendirilecek, böylelikle öğrencilere mesleki rehberlik kapsamında yönlendirme ve yerleştirme hizmeti sunulacak.53 ALAN 114 DALDA BECERİMesleki İlgi Envanteri; bilim, doğa, ekosistem, sosyal etki, kültür, toplum ve inanç sistemi, sanat, spor, sağlık, teknoloji ve mühendislik, veri bilimi ve dijital iletişim gibi geniş bir yelpazede öğrencilerin ilgilerini ölçmeye yönelik maddeler içeriyor. 
    3
    17 Eylül
    Mesleki Beceri Envanteri ise ortaokul ve lise öğrencilerinin Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde yer alan 53 alan ve 114 dala yönelik beceri profillerini belirlemek üzere hazırlandı. 
    4
    17 Eylül
    Ortaokul düzeyinde öğrenciler liseye geçiş sürecinde ilgi ve becerilerine uygun alanlara yönlendirilecek, lise düzeyinde ise yükseköğretim programlarına veya meslek dallarına daha bilinçli yönelimleri sağlanacak. 
    5
    17 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrencilerin beceri profillerinin nasıl belirlendiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, beceri analizi ve profil oluşturma süreçlerinde kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
    • Beceri Analizi: Bir becerinin tamamlanabilmesi için gereken her beceri basamağının sıralı olarak belirlenmesidir 3. Bu analiz, öğrencinin öğrenmesini kolaylaştırmak için becerileri küçük basamaklara ayırır 3.
    • Profil Oluşturma: Öğrencilerin bütüncül gelişim alanlarını göz önünde bulundurarak, çok yönlü bir gelişim ile yetkin ve erdemli bir insan profili hedeflenir 12. Bu süreçte zamansal bütünlük, ontolojik bütünlük ve epistemolojik bütünlük gibi unsurlar dikkate alınır 12.
    Ayrıca, öğretim programlarında öğrencilerin edinmesi beklenen öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirilerek "beceri temelli bir program yapısı" oluşturulur 2.
    5 kaynak
    Mesleki İlgi Envanteri, öğrencilerin ilgi alanlarını geniş bir yelpazede ölçer. Bu alanlar şunlardır:
    • Bilim 12;
    • Doğa ve ekosistem 12;
    • Sosyal etki 12;
    • Kültür, toplum ve inanç sistemi 12;
    • Sanat 12;
    • Spor 12;
    • Sağlık 12;
    • Teknoloji ve mühendislik 12;
    • Veri bilimi ve dijital iletişim 12.
    Envanter, öğrencilerin bu alanlardaki ilgilerini belirlemek için çeşitli sorular içerir ve yanıtlar, rehber öğretmenler tarafından değerlendirilerek öğrencilere mesleki rehberlik sağlanır 12.
    5 kaynak
    Lise öğrencileri için kullanılan bazı yönlendirme yöntemleri şunlardır:
    • Grup rehberliği: Öğrencilerin kendilerini tanımalarına, yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfetmelerine yardımcı olan grup etkinlikleri ve süreçler 134.
    • Kariyer psikolojik danışmanlığı: Öğrencilerin ilgi, eğilim ve yetenekleri doğrultusunda üst öğrenime ve iş alanlarına yönlendirilmelerine yardımcı olma 135.
    • Meslek tanıtımları: Mesleklerin özelliklerinin, iş olanaklarının ve çalışma koşullarının tanıtılması 5.
    • Gezi ve etkinlikler: Üniversite gezileri, kariyer günleri, mezunlarla buluşma etkinlikleri gibi faaliyetler 5.
    • Ölçek uygulamaları: Öğrencilerin kendilerini daha iyi tanımaları için çeşitli ölçeklerin kullanılması 5.
    Bu yöntemler, öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlayarak daha doğru kararlar almalarına yardımcı olur 134.
    5 kaynak
    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 2025 yılı için uygulamaya koyduğu iki önemli mesleki rehberlik projesi şunlardır:
    1. Mesleki İlgi Envanteri: Öğrencilerin bilim, doğa, sosyal etki, sanat, sağlık gibi çeşitli alanlardaki ilgi seviyelerini ölçen bir envanterdir 12.
    2. Mesleki Beceri Envanteri: Ortaokul ve lise öğrencilerinin mesleki ve teknik Anadolu liselerinde yer alan 53 alan ve 114 dala yönelik beceri profillerini belirleyen bir envanterdir 12.
    Bu envanterler, 2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren dijital ortamda uygulanacak ve öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun eğitim ve meslek tercihi yapmalarına rehberlik edecek 12.
    5 kaynak
    Mesleki rehberlik hizmetleri, gençlerin çeşitli meslekleri tanımaları ve kendi özelliklerine uygun meslekleri seçmeleri, bu mesleklere hazırlanmaları ve mesleki yönden gelişmeleri amacıyla yapılan yardım hizmetleridir 34. Bu hizmetler üç aşamada gerçekleştirilir:
    1. Bireyi (öğrenciyi) tanıma 34.
    2. Meslek alanlarını tanıma 34.
    3. Bireyin kişisel nitelikleri ile mesleklerin gerektirdiği özellikler arasında bağlantıyı kurarak kendine uygun bir mesleği seçmesine yardım etme 34.
    Bu hizmetler, eğitim süreci içinde, rehberlik alanında yetişmiş uzmanlar önderliğinde, öğretmenler ve diğer ilgililerin yardım ve işbirliğiyle yürütülür 4.
    Mesleki rehberlik hizmetlerinin uygulanmasında kullanılan bazı yöntemler:
    • meslek elemanlarıyla görüşme ve konferanslar 34;
    • kısa süreli iş tecrübesi 34;
    • meslek inceleme grupları oluşturarak araştırma yapma 34;
    • meslek seminerleri 3;
    • İş ve İşçi Bulma Kurumu ve meslek rehberlik merkezlerinden yararlanma 34.
    5 kaynak