• Son Mühür- Gaziantep’te, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği tarafından geleneksel olarak gerçekleştirilen 22. İmam Hatip Kurultayı yoğun katılımla yapıldı. 
    1
    6 Eylül
    Kurultay, imam hatip camiasını bir platformda buluşturdu. 
    2
    6 Eylül
    Kurultayın açılış konuşmasını Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Yusuf Tekin yaptı. 
    3
    6 Eylül
    Dünyada imam hatip tarzında bir model yok. 
    4
    6 Eylül
    Dünyanın değişik ülkelerinde, dini eğitim vermek isteyen imam hatibi, hem pozitif hem de dini ilimlerin birlikte öğretildiği bir uluslararası marka yapabiliriz. 
    5
    6 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, imam hatip okulları hakkında şu görüşleri dile getirmiştir:
    • İmam Hatiplerin Önemi: Türkiye'de imam hatip mücadelesini ve imam hatiplerin varlığını, Türkiye'de demokratik siyasal yaşamın bir göstergesi olarak kabul ettiğini belirtmiştir 12.
    • Uluslararası Marka Olma Hedefi: İmam hatip okullarını hem pozitif hem de dini ilimlerin öğretildiği bir model olarak dünyada bir marka haline getirmeyi hedeflediklerini ifade etmiştir 235.
    • Eğitim Kalitesi: İmam hatip okullarının daha nitelikli, donanımlı ve başarılı bir kuşak yetiştirmesi için çaba sarf edeceklerini söylemiştir 3.
    • Zorunlu Eğitim Süresi: 12 yıllık zorunlu eğitim süresinin azaltılmasının doğru olacağına yönelik bir kamuoyu oluştuğunu ve bu konuda revizyon yapmayı planladıklarını belirtmiştir 45.
    5 kaynak
    İmam Hatip Okulları'nın eğitim programı, hem akademik hem de dini dersleri içerir ve farklı sınıf seviyelerine göre değişiklik gösterir 23.
    Bazı ders grupları ve örnekleri:
    • Ortak dersler 1. Türk dili ve edebiyatı, tarih, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, coğrafya, matematik, fizik, kimya, biyoloji, felsefe, yabancı dil 1.
    • Meslek dersleri 1. Kur'an-ı Kerim, mesleki Arapça, temel dini bilgiler, siyer, fıkıh, tefsir, dinler tarihi, hadis, akaid, kelam, hitabet ve mesleki uygulama, İslam kültür ve medeniyeti 1.
    • Seçmeli dersler 13. Osmanlı Türkçesi, çocuk eğitimi ve gelişimi programı 15.
    İmam Hatip Ortaokulları'nda 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler, İngilizce, din kültürü ve ahlak bilgisi gibi dersler bulunur 23. Ayrıca, Kur'an-ı Kerim, Arapça, peygamberimizin hayatı gibi dini dersler de yer alır 23.
    Anadolu İmam Hatip Liseleri'nde ise fen ve sosyal bilimler programı, sanat programı, dil projesi, hazırlık sınıfı, uluslararası program, hafızlık pekiştirme programı, spor programı gibi çeşitli programlar uygulanır 4.
    5 kaynak
    İmam Hatip modelinin tarihi, Osmanlı'nın son dönemlerine kadar uzanır 25.
    • 1913: Medresetü’l-Vâizîn ve Medresetü’l-Eimme ve’l-Huteba adlı medreselerin açılmasıyla ilk nüvesi oluşmuştur 12.
    • 1924: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile medreseler kapatılmış ve yerine 29 imam hatip mektebi açılmıştır 23.
    • 1951: Demokrat Parti'nin iktidara gelmesiyle, Ankara başta olmak üzere yedi ilde imam hatip okulu açılmıştır 12.
    • 1985: İlk Anadolu İmam Hatip Lisesi açılmıştır 1.
    • 2006: Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri açılmaya başlanmıştır 2.
    İmam Hatip okulları, 2000'li yıllarda binlerce okulu ve milyonlarca öğrencisi ile Türkiye'nin gelişiminde önemli bir rol oynamıştır 1.
    5 kaynak
    Evet, imam hatip okullarının uluslararası bir marka olma potansiyeli vardır 123.
    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, imam hatip okullarının hem pozitif hem de dini ilimlerin birlikte öğretildiği dünyadaki tek örnek olduğunu belirterek, bu modeli uluslararası bir marka haline getirmek istediklerini ifade etmiştir 123.
    Bu doğrultuda, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile bir yolculuğa çıkıldığı ve bu çabanın, yalnızca Türkiye için değil, farklı ülkelerde dini eğitim almak isteyen öğrenciler için de büyük bir fırsat sunacağı belirtilmiştir 23.
    5 kaynak
    ÖNDER İmam Hatipliler Derneği'nin bazı faaliyetleri:
    • Eğitim ve gençlik çalışmaları: Eğitim, kültür, sanat, spor, teknoloji, yurt ve burs gibi konularda gençlere destek olur 13.
    • Yurtlar ve burslar: İmam hatip öğrencilerine yurt ve burs imkanı sağlar 13.
    • Yayınlar: "Tohum" dergisi gibi ilmi ve fikri yayınlar yapar 13.
    • Etkinlikler: "Türkiye’nin Önderleri", "Kardeşim Dedim" gibi gençlik projeleri, 28 Şubat panelleri, iftar programları düzenler 12.
    • Uluslararası ilişkiler: Türkiye ve yurtdışındaki imam hatip okulları arasında işbirliği ve ilişkileri güçlendirmeye yönelik faaliyetler yürütür 5.
    5 kaynak