Kullanıcı davranışının analizi

Siparişleri, satın alımları ve ziyaretçilerin diğer istenen işlemlerini artırmak için, web sitesindeki davranışlarına dikkat edin: hangi sayfalarda daha fazla zaman harcadıkları, web sitesi sayfalarını gezerken izledikleri yol, hedef sayfalara (örneğin, ürün sipariş sayfası) ulaşamamalarının nedenleri, web sitesinde bilgi bulmayı zorlaştıran sayfalar, en çok dikkat çeken sayfalar vb. Kullanıcı davranışını analiz etmek için genellikle trafik sayaçları kullanılır. Yandex.Metrica kullanmanızı öneririz. Ayrıca, sistem bilgilerini ve sitedeki kullanıcı işlemlerinin kaydını içeren web sunucu günlüklerini düzenli olarak analiz etmek faydalıdır.

Dikkat etmelisiniz:

  • Trafik kaynakları. Kullanıcıların sitenize nereden geldiğini öğrenirseniz, hangi kaynakların site trafiği sağladığını anlayabilirsiniz. Raporlardaki değişiklikleri izleyin. Yeni veya mevcut bir kaynakla ilgili sorunları gösterebilirler. Sitenizin yeni trafik kaynakları varsa, bu kullanıcıların sitedeki davranışlarını analiz edin. Belki de yeni ziyaretçilerin davranışları sitede daha fazla değişiklik gerektirecektir.

  • Arama sorguları. Sitenizin kullanıcıları tarafından girilen yeni arama ifadelerini izlemek için bu raporu kullanın.

  • Kullanıcıların istenen işlemi gerçekleştirdiği hedef sayfaları seçin. Örneğin, bir ürünü sepete eklemek, siparişi tamamlamak veya form doldurmak. İşlemi tamamlayan kullanıcıların oranına dönüşüm denir. Dönüşümü artırma hakkında birçok kitap vardır. Burada sadece sürekli deney yapmanın ve değişikliklerin sonucunu analiz etmenin önemli olduğunu söyleyeceğiz. Önemli bağlantıların görsel sunumunu değiştirin, kullanıcıyı yola yönlendirin ve analiz edin.

  • Kullanıcının bilgisayarının teknik parametreleri hakkında istatistikler: ekran çözünürlüğü, tarayıcı sürümü, işletim sistemi. Çoğu zaman site, farklı tarayıcılarda ve farklı çözünürlüklerde beklediğinizden oldukça farklı görünür. Bunu dikkate almaya çalışın ve mümkünse kontrol edin.

Ayrıca, Yandex Metrica’da barındırma sorunları hakkında bildirimler (SMS dahil) yapılandırmanızı öneririz. Bazı içerik yönetim sistemleri (CMS) de benzer bir özelliği destekler.

Ayrıca, İnternet bağlantı hızlarının kullanıcılar için farklılık gösterdiğini unutmayın. Sitenizin bazı ziyaretçilerinin yavaş bir bağlantıya sahip olabileceğini düşünüyorsanız, site sayfalarının boyutunu minimize edin. Örneğin, tasarım öğeleri olarak birkaç megabaytlık resimler kullanmaktan kaçının, vb.

Not

Yandex Metrica ile sitenizdeki kullanıcı davranışını analiz edin. Siteyi kullanıcı dostu hale getirin.

İleri

Yandex Metrica desteği ile iletişime geçin




Ayrıca şuraya gidebilirsiniz: