Başlık öğesi doğru şekilde nasıl oluşturulur
Başlık
öğesi, sayfa içeriğinin ne hakkında olduğunu ve bu sayfanın arama sorgusuyla ilgili olup olmadığını anlamaya yardımcı olur. Bu öğe ayrıca bir sayfa kod parçacığı başlığı olarak da kullanılabilir. Ek olarak, kod parçacığı başlığı sayfa içeriğine göre oluşturulabilir. Dolayısıyla, kullanıcılar arama sorgusuna bağlı olarak farklı başlıklar görebilir.
Başlık
öğesindeki bilgiler, kullanıcının siteyi ziyaret etmeye değer olup olmadığına karar vermesinde büyük ölçüde etkili olur. Dolayısıyla, web sitenizin sayfaları için başlıklar oluştururken ekstra dikkat göstermelisiniz.
Başlık uzunluğu, kullanıcının cihazındaki ekran genişliği ile sınırlıdır.
Başlık
öğesi genellikle head
öğesi içinde yer alır:
<head>
<meta name="example" content="..."/>
<title>Alice Harikalar Diyarında</title>
</head>
Başlık
öğesi oluştururken bu önerileri izleyin:
-
Başlığınızın anlamlı olduğundan emin olun. Genel açıklamalardan kaçının. Örnekler: Ana sayfa için “Ana Sayfa” veya iletişim sayfası için “İletişim”.
-
Başlık
öğesini çok uzun yapmamaya çalışın, çünkü arama sonuçlarında kısaltılabilir. -
Başlığınızın çok fazla anahtar kelime içermediğinden emin olun. Önemli bilgileri taşıyan birkaç ifade için kullanın ve tekrar etmeyin çünkü tekrarlar faydalı bilgi eklemez. Ayrıca, böyle bir başlık arama motoru tarafından spam olarak kabul edilebilir.
-
Şablon benzeri
başlık
öğelerinin kullanımını en aza indirmeye çalışın. Örneğin, bir çevrimiçi mağazanız varsa ve tüm katalog sayfalarınız "Katalog" başlığını paylaşıyorsa, ziyaretçiler aralarındaki farkı anlamayacaktır. Ayrıca, sadece bireysel ifadelerin değiştirildiği başlıkları kullanmayın. Örneğin, “— açıklama, fiyatlar, özellikler, fotoğraflar, yorumlar”. Bu tür başlıklar çok bilgilendirici değildir. Başlık, yalnızca verilen sayfadaki içeriği temsil eden değerleri içeriyorsa daha bilgilendirici olabilir. Örneğin, "yorumlar" veya "fotoğraflar" gibi değerler, sayfada görünen içerikle birlikte eklenebilir. Bu durumda, başlık yalnızca en değerli bilgileri içerir. Daha fazla bilgi, açıklama meta etiketi kullanılarak eklenebilir. Bu bilgi kullanıcının sorgusuyla ilgiliyse, başlıkla birlikte kod parçacığında görünme olasılığı daha yüksektir.
-
Markanızı
başlık
öğesine ekleyin. Bu, kullanıcıların hemen resmi web sitesinde olduklarını anlamalarına yardımcı olur. Markanızı başlığın sonuna veya başına eklemek en iyisidir, geri kalan metinden iki nokta üst üste, tire veya dikey çubuk ile ayırarak. Ayrıca, kod parçacığı web sitesi adresi ve favicon ile tamamlayabilirsiniz.
Sitenizdeki başlıkların düzgün olup olmadığını görmek için Yandex Webmaster’daki Başlıklar ve Açıklamalar sayfasını kontrol edin.
Sayfaların başlığı
yoksa, Yandex Webmaster’da Web Sitesi Optimizasyonu → Site Tanılama altında bu konuda bir bildirim göreceksiniz. Yandex.Webmaster ayrıca web sitesinde birçok yinelenen başlık olup olmadığını da size bildirir.