Arama sorgusu analizi
Yandex.Webmaster, sitenizin Yandex arama sonuçlarında görüntülendiği arama sorgularının istatistiklerini takip etmenize yardımcı olur. İstatistikleri farklı bölümlerde analiz edebilirsiniz:
- Arama sorgularına göre site durumu dinamikleri — Arama sorgusu istatistikleri sayfasında. Takip ettiğiniz sorgu kümesini yönetebilirsiniz: sorgular ekleyin, sorgu gruplarını yapılandırın.
- Arama sorguları için görüntülenen site sayfalarının durumu — Arama sonuçlarında sayfa istatistikleri sayfasında.
Gösterge ışıkları
Analizinizde aşağıdaki göstergelere güvenebilirsiniz:
- Gösterimler
- Tıklamalar
- TO
Ve ortalama ölçümler, örneğin, ortalama sıralama ve ortalama tıklama sıralaması.
Raporunuza diğer göstergeleri ekleyebilir veya her gösterge için ayrı bir rapor oluşturabilirsiniz. Raporda altı gösterge olabilir.
Seçilen dönem için göstergedeki artış yeşil, azalma ise kırmızı ile gösterilir. Sayı farkı, önceki dönemle karşılaştırılarak hesaplanır.
Öneri
Site sıralamasının veya görüntüleme sayısının azaldığını fark ederseniz, değişikliklerin nedenini nasıl öğrenebileceğinizi görün.
İstatistiklerdeki fark
Yandex.Webmaster’daki veriler, Yandex.Wordstat ve Yandex.Metrics’ten farklı olabilir. Örneğin, hizmetler tıklama zamanını farklı kaydedebilir (23:59’daki tıklamalar için). Zaman dilimi farkı, tutarsızlıkların başka bir nedeni olabilir.
Yandex.Webmaster ve Yandex.Wordstat’taki verilerin farklı olmasının ana nedenleri:
- Yandex.Webmaster, 50. sıraya kadar olan gösterim ve tıklamaları sayar, bu sadece verilerin bir kısmıdır.
- Veriler gecikmeli olarak görüntülenebilir. Örneğin, Anahtar Kelime İstatistiklerinde, verilerin alınması ve görüntülenmesi arasında bir ay geçebilir.
Yandex.Webmaster’daki veriler, Yandex.Metrica’daki verilerden farklıdır çünkü Yandex.Webmaster sadece arama sonuçlarından gelen tıklamaları sayar. Yandex.Metrica Arama ifadeleri raporu, bu tıklamalardan gelen oturumları gösterir. Tıklama sayısı her zaman oturum sayısına eşit değildir, çünkü Yandex.Metrica bir tıklamayı oturum olarak saymayabilir. Bunun başlıca nedenleri:
- Bağlantıya tıklandığında site kullanılamaz durumda.
- Yandex.Metrica etiketi siteye yanlış kurulmuş.
- Kullanıcının arama sonuçlarından açtığı sayfada Yandex.Metrica etiketi yok.
- Kullanıcının tarayıcısı kod parçasını zamanında indiremiyor.
- Referer HTTP başlığı kullanılamaz. Arama motorundan oturumları saymak imkansız.
İstatistikler hakkında daha fazla bilgi için Yandex Metrica Yardım sayfasına bakın.
Site sıralaması, Yandex arama sonuçları sayfasındaki sıralamadır ve siteye yönlendiren bağlantıyı içerir. Site gün boyunca aynı arama terimleri için farklı sıralamalarda bulunabilir, dolayısıyla Yandex.Webmaster tüm gün için ortalama bir değer gösterir.
Belirli bir sorgu için Yandex arama sonuçlarında siteye bağlantının görüntülenmesi. Kullanıcı sayfayı açmadığı sürece, bağlantının ikinci ve müteakip arama sonuç sayfalarında potansiyel varlığı bir gösterim olarak kabul edilmez.
Kullanıcının Yandex arama sonuçları sayfasındaki siteye tıklaması.
Kod parçacığına yapılan tıklamaların sayısının gösterim sayısına oranı yüzde cinsinden ölçülür. Bu göstergenin, web sitesi sayfası kod parçacığının çekiciliğini yansıttığı söylenebilir.
Ortalama sıralama, kullanıcının arama sonuçlarında siteye tıkladığı anda bulunduğu sıralamadır.