Arama sorgusu seçimi ve pazar analizi β
Yandex Webmaster, hedef anahtar kelimeleri seçmenize ve rekabet ortamına hızlıca dalmanıza yardımcı olur, site sıralaması yükseltmeyi basitleştirir ve hızlandırır.
Not
Yandex Webmaster, yüz milyonlarca benzersiz sorgu gösterir. Sorgu özellikleri, talep, tıklamalar ve rekabet gibi, geçen yılın ortalama aylık değerlerini temsil eder. Seçilen sorgular için sitelerin ve sayfaların arama popülaritesi ve sıralaması, geçen ayın ortalama değerlerini temsil eder. Veriler aylık olarak güncellenir.
Ne için
Arama sorgusu seçimi |
Bu araç size şu hususlarda yardımcı olacaktır:
|
Pazar analizi |
Bu araç size şu hususlarda yardımcı olacaktır:
|
Kimler için
Arama sorgusu seçimi işinizi kolaylaştıracak, eğer siz:
- İnternet üzerinden mal ve hizmet tanıtımı yapan bir pazarlama uzmanıysanız;
- bir arama optimizasyon uzmanıysanız;
- çevrimiçi reklamcılık ve dijital pazarlama uzmanıysanız.
Nasıl kullanılır
Sorguları seçin
-
Sorgu alanına, nişinizi karakterize eden ana sorgu kelimelerini girin.
Seçim sonuçlarında belirli bir kelime formunu göstermek için sorgudan önce “!” sembolünü kullanın.Sorgu birkaç kelimeden oluşuyorsa, formunu değiştirmek istemediğiniz her kelimenin önüne bir ünlem işareti koyun. Örneğin,
!satın al !ıslak-kuru !vakum
. -
Negatif anahtar kelimeler alanına hedef dışı sorguları hariç tutmak için kelimeler ekleyin.
Örneğin, yeni elektrikli süpürgeler satan bir perakende mağazası işletiyorsanız ve toptan satışlar, kullanılmış elektrikli süpürgeler veya elektrikli süpürge talimatları hakkında sorguların seçimde görünmesini istemiyorsanız, negatif anahtar kelimelere “toptan”, “kullanılmış” ve “talimatlar” ekleyin.
Kelime formunun değişmeden kalmasını istiyorsanız, ünlem işaretini (“!”) kullanın.
-
İsteğe bağlı: analiz yapacağınız bölgeyi ve cihaz türünü seçin.
-
Kullanıcı sorguları bölümünde Ana sekmesinde popüler sorguları görüntüleyin. Aradığınız anahtar kelimeleri içerirler. Yandex Webmaster, bunları tıklama sayısına göre azalan sırayla sıralamıştır.
İlgilendiğiniz sorgulara tıklayabilirsiniz. Bundan sonra, rafine edilmiş bir seçimle bir sayfaya yönlendirileceksiniz.
Sorguların yanında üç sütun vardır:Rekabetçilik
Web sitelerini ilk 10 arama sonucuna tanıtırken yüksek rekabetçi sorguları daha az rekabetçi olanlardan ayırt etmeye yardımcı olur:
- yüksek — kırmızı;
- orta — sarı;
- düşük — yeşil;
- veri yok — gri.
Talep
Kullanıcıların böyle bir sorguyu kaç kez yaptığını gösterir.
Tıklama sayısı
Arama sonuçlarındaki bağlantılara kaç kullanıcının tıkladığını gösterir.
Talep, tıklamalar ve rekabet, web sitenizi optimize etmek ve tanıtmak için anahtar kelimeleri seçmenize yardımcı olacaktır.
-
Ek sekmesindeki sorgulara bakın. Bunlar, "ıslak kuru elektrikli süpürge"ye ek olarak "ıslak temizlik için elektrikli süpürge" gibi bariz olmayan sorguları bulmanıza yardımcı olacaktır.
Nişi değerlendirin
-
Web siteleri başlığı altındaki Yandex aramasında popüler siteler bölümünde, piyasayı analiz etmek için popüler sitelerin listesini görüntüleyebilirsiniz.
Sitelerin seçiminin nişinize ne kadar iyi uyduğunu değerlendirin.
Başkalarının deneyimlerinden öğrenin
-
Popüler sayfaların seçimine bakın.
Sayfalar bölümünde, URL’lerin karşısında üç sütun bulunmaktadır:
Gösterim sıklığı
Bu sorgular için arama sonuçlarında görünen sayfalar için "Yüksek", "Orta" veya "Düşük" değerlerini içerir.
Ortalama sıralama
Geçen ay bu sorgular için sayfanın arama sonuçlarındaki ortalama sıralamasını gösterir.
Sorgular
Geçen ay sayfanın arama sonuçlarında göründüğü arama sorgularının bir seçimini gösterir. Bu sorgular, ana ve ek sorgular bağlamında sunulmaktadır. Seçimi açmak için sorgu sayısına tıklayın.
-
Popüler siteler hakkındaki verileri analiz edin.
Bu verileri sitenizi optimize etmek ve tanıtmak için kullanın ve uyarlayın.
Yandex Webmaster geçen yılın ortalama aylık verilerini kullanır.