Arama sorguları gruplarını yönetme

Yandex Webmaster’da sorgu gruplarını yönetmek şunlara yardımcı olur:

  • Sitenizin sayfalarının hangi arama sorgularında arama sonuçlarında gösterildiğini ve bu sorgular için hangi sayfaların görüntülendiğini öğrenin.
  • Sitenizin arama sonuçlarındaki durumunun özetini görüntüleyin.
  • Kendi arama sorgularınızı Yandex.Webmaster’a ekleyin.
  • Arama sorguları için özet istatistikleri takip edin.
  • Sorgu grupları oluşturarak Arama sorgusu istatistikleri sayfasında ayrıntılı bilgi edinin.

Özet, birkaç gösterge içerir: gösterimler, tıklamalar, sıralama ve TO. Bunlar, son 7 günün ortalama değerleridir ve Arama sorgusu istatistikleri sayfasında mevcuttur. Arama sorguları ve bu sorgular için görüntülenen sayfaların URL’leri üzerinden veri takip edebilirsiniz.

Sorgu grupları

Varsayılan olarak, Yandex.Webmaster’da birkaç sorgu grubu mevcuttur:

  • Tüm sorgular — Sitenizin Yandex arama sonuçlarında ilk 50’de gösterildiği arama sorgularının listesi.
  • Yüklenen — Manuel olarak eklenen arama sorguları.
  • Kaydedilen — Özel grup. Belirli istekler hakkında veri takip etmenizi sağlar (örneğin, anahtar kelime öbeklerinin sıralamasındaki değişiklikleri izlemek için). Bu gruptaki sorgular hakkındaki bilgiler Arama sorgusu istatistikleri sayfasında mevcuttur.

En sık kullandığınız sorgu gruplarınızı ekleyebilirsiniz.

Not

Bir gruba en fazla 500 sorgu (ve Kaydedilen grupta en fazla 1.000 sorgu) ekleyebilirsiniz. Bir web sitesi için en fazla 100 grup oluşturabilirsiniz.

Bir grup oluşturmak için, tüm sorgular listesinden arama sorgularını kopyalamanız gerekir. Bunu yapmanın birkaç yolu vardır:

Kopyalama sırasında grup oluşturun
  1. Tüm sorgular grubunu seçin ve gerekli sorguları kontrol edin.
  2. Sayfanın alt kısmındaki Seçilen arama sorgularını gruba kopyala düğmesine tıklayın.
  3. Açılan pencerede grup adını girin ve Kaydet düğmesine tıklayın. Yeni grup, Sorgu grupları listesinde görüntülenir.
Önceden oluşturulmuş gruba sorguları kopyalayın
  1. Sorgu grubu listesi altında, grup oluştur düğmesine tıklayın.

  2. Açılan pencerede grup adını girin ve Kaydet düğmesine tıklayın. Yeni grup, Sorgu grupları listesinde görüntülenir.

  3. Tüm sorgular grubunu seçin ve gerekli sorguları kontrol edin.

  4. Sayfanın alt kısmındaki Seçilen arama sorgularını gruba kopyala düğmesine tıklayın.

  5. Açılan pencerede, açılır listeden grup adını seçin ve Kaydet düğmesine tıklayın. Sorgular seçilen grupta görüntülenir.

Kaydedilen gruba sorguları kopyalayın
  1. Tüm sorgular grubunu seçin ve gerekli sorguları kontrol edin.

  2. Sayfanın alt kısmındaki Seçilen arama sorgularını gruba kopyala düğmesine tıklayın. Sorgular Kaydedilen grubunda görüntülenir.

Anahtar kelime öbeğine göre gruplama örneği

Bir İnternet mağazası tanıtımı yaptığınızı ve telefon sattığınızı hayal edin. Cep telefonu modelleri, üreticileri, satın alma ve özellikleri hakkında taleplerle ilgileniyorsunuz:

  • [cep telefonları]
  • [dokunmatik telefonlar]
  • [çevrimiçi telefon mağazası]
  • [cep telefonu satın al]
  • [Samsung telefon satın al]
  • [cep telefonu mağazası]

Bu sorguları "telefon" kelimesiyle filtreleyebilir, bir grup oluşturabilir ve istatistikleri görüntüleyebilirsiniz.

Yeni bir grup oluşturduysanız, bu grup için istatistikler görüntülenmeyecektir. Verilerin birikmesi için birkaç gün bekleyin.

Gerekirse, oluşturduğunuz grubu tıklayarak yönetebilirsiniz:

  • Yeniden adlandır.
  • Sil.
  • Bir grubun filtresi varsa, başka bir grup için kaydedilebilir.

Kendi sorgularınızı indirin

Listede eksik olan sorguları ekleyebilirsiniz. Kelimeleri Kaydedilen gruba ve manuel olarak oluşturulan gruplara yükleyebilirsiniz.

Not

Site başına en fazla 10.000 sorgu yükleyebilirsiniz.

Sorguları indirmenin birkaç yolu vardır:

  • Metin olarak.
  • .txt dosyası ile.

Not

Metin veya metin dosyasındaki sorgu (dize) sayısı en fazla 500 olabilir.

Kelimeleri yükledikten sonra, eklediğiniz grupta görüntülenirler. Kelimeler listesi otomatik olarak manuel olarak eklendi değeriyle filtrelenecektir. Bu modda, eklenen bir sorguyu silebilirsiniz. Gruptaki tüm kelimeleri görmek için filtreye göre değeri seçin.

Ayrıca, eklenen sorgular Yüklenen grubunda görüntülenir.

Sorguları filtreleme

Sorgular, parametrelere göre filtrelenebilir (örneğin, arama sonuçlarındaki gösterim sayısı, tıklama sayısı, sorgu metni vb.)

Örneğin, sayfa adresine göre talepleri filtreleyelim ve sayfa kod parçacığı arama sonuçlarında gösterilen sorguların bir listesini oluşturalım:

  1. Filtre ekle bağlantısına tıklayın.
  2. Açılır listeden URL filtresini seçin ve içerir değerini seçin. Alana bir URL parçası girin (örneğin, /kategori/).
  3. Filtre düğmesine tıklayın.

Varsayılan olarak, liste sorguları gösterir. Listede sayfa URL’lerini göstermek için URL tıklayın.

Belirtilen filtreyi mevcut bir gruba kaydedebilir veya Kaydet düğmesine tıklayarak yeni bir grup oluşturabilirsiniz.

Birden fazla filtre ekleme

Listeden sorguları seçmek için birkaç filtre uygulayabilirsiniz. Filtreler VE işleci kullanılarak eklenir. Böylece, sonuçlardaki her kelime aynı anda tüm koşulları karşılar.

Ayrıca, Sorgu metni filtresinde “|” sembolünü kullanarak “VEYA” işleci ile koşullar belirtebilirsiniz. Örneğin, webmaster|Yandex girerseniz, sonuç filtrede belirtilen en az bir kelimeyi içeren ifadeleri gösterecektir.

Sorular ve cevaplar

Neden sitenin sıralaması aniden düştü?

Bu, sıralama algoritmalarındaki değişikliklerden kaynaklanabilir: zaman zaman yeni sıralama faktörleri eklenir, eski olanlar kaldırılır ve faktörlerin ağırlığı değişir.

Ayrıca, sitenin kalitesi arama sonuçlarındaki konumunu etkiler. Yandex Webmaster’da Site teşhisi sayfasında bulunan kısıtlamalar için web sitesini kontrol edin.

Bilgiler hangi dönem için görüntüleniyor?

Sorgu gruplarını yönetme sayfasındaki konum, verilen sorgu için son 7 günün ortalama web sitesi konumudur ve Arama sorgusu istatistikleri sayfasında mevcuttur.

Belirli bir zaman dilimi için bir sorgu grubu hakkında bilgi görüntülemek için PerformansSorgu istatistikleri sayfasında zamanı ve sorgu grubunu seçin.

Arama sorguları hakkında veri yok. Neden?

Sayfa, web sitesinin arama sonuçlarında en sık ilk 50 sıralamada yer aldığı sorgular hakkında bilgi gösterir. Belki de siteniz için henüz böyle sorgular yoktur. Ayrıca, web sitenizi Yandex.Webmaster’a yeni eklediyseniz, verilerin toplanması biraz zaman alacaktır. Bu genellikle bir hafta sürer.

Tıklamalar hakkında veri yoksa, büyük olasılıkla, seçilen dönemde arama sonuçlarından sitenize tıklama olmamıştır. Büyük bir gösterim sayısı, büyük bir tıklama sayısını garanti etmez. Gösterim sayısı fazla olmasına rağmen tıklama yoksa, sitenizin arama sonuçları sayfasında sunulduğundan emin olun. Sorguya uygun bir başlık ve kod parçacığı içermelidir.

Yeni oluşturulan bir gruptaki sorgu verileri, günün bilgileri işlendiğinde gösterilecektir.

Belirtilen sıralamada arama sonuçlarında sitemi göremiyorum. Neden?

Arama sonuçlarındaki sıralama birçok faktöre bağlıdır ve kalıcı değildir. Sitenizi diğer bitişik sıralamalarda bulmaya çalışın. 50’den başlayan sıralamalara sahip gösterimler ve tıklamalar işleme dahil edilmez.

Destek Birimiyle İletişime Geçin

Sorunuz sitenin sıralamasının düşürülmesiyle ilgiliyse, Arama sıralamasında siteyi nasıl yükseltirim kısmına gidin.




Ayrıca şuraya gidebilirsiniz:

Bir kod parçacığı, arama sonuçlarında görüntülenen bir belge hakkındaki bilgi bloğudur. Bir kod parçacığı, belgenin başlığını, açıklamasını veya notunu içerir ve ayrıca site hakkında ek bilgiler de içerebilir. Daha fazla bilgi edinin

Belirli bir sorgu için Yandex arama sonuçlarında siteye bağlantının görüntülenmesi. Kullanıcı sayfayı açmadığı sürece, bağlantının ikinci ve müteakip arama sonuç sayfalarında potansiyel varlığı bir gösterim olarak kabul edilmez.

Kullanıcının Yandex arama sonuçları sayfasındaki siteye tıklaması.

Kod parçacığına yapılan tıklamaların sayısının gösterim sayısına oranı yüzde cinsinden ölçülür. Bu göstergenin, web sitesi sayfası kod parçacığının çekiciliğini yansıttığı söylenebilir.

Site sıralaması, Yandex arama sonuçları sayfasındaki sıralamadır ve siteye yönlendiren bağlantıyı içerir. Site gün boyunca aynı arama terimleri için farklı sıralamalarda bulunabilir, dolayısıyla Yandex.Webmaster tüm gün için ortalama bir değer gösterir.