Sitenizde sorunlar tespit edilirse ne yapmalı

Yandex Webmaster sitenizi günlük olarak kontrol eder. Tespit edilen tüm hatalar Web sitesi optimizasyonuSite teşhisi sayfasında görüntülenir. Hata bildirimlerine abone olabilirsiniz.

1. Adım. Tespit edilen hataları düzeltin

Tespit edilen sorunun kategorisini seçin ve talimatları izleyin:

Kategori

Açıklama

Not

Önemli

Sunucu bağlantısını, dizinleme için site kullanılabilirliğini, güvenliği ve Yandex direktiflerine uygunluğu kontrol eder.

Bu kategorideki sorunlar, bireysel sayfaların veya tüm sitenin arama sonuçlarından çıkarılmasına neden olabilir.

Bu hataları izlemeyi ve mümkün olan en kısa sürede düzeltmeyi öneririz.

Kritik

Robot, bozuk dahili bağlantıların sayısını, sunucu yanıt süresini ve geçerli bir SSL sertifikası olup olmadığını kontrol eder.

Olası sorunlar

Geçerli Site haritası ve robots.txt dosyalarını, Yandex.Metrica etiketi ile sayfalar için dizinlemenin etkinleştirildiğini, var olmayan dosyaların görüntülenme ayarlarını, yinelenen sayfaların sayısını, yönlendirmelerin varlığını, rahatsız edici reklamları vb. kontrol eder.

Bu sorunlar, sitenin dizinleme kalitesini ve hızını etkileyebilir.

Öneriler

Bu öneriler genellikle sitenin arama sonuçlarındaki sıralamasını iyileştirmeye yöneliktir.

Bunları, sitenin arama sonuçlarındaki temsilini iyileştirmek için kullanın.

2. Adım. Sitenin yeniden kontrol edilmesini bekleyin

Yandex robotu, siteyi bir sonraki ziyaretinde güncellemeleri öğrenir. Bunu hızlandırmak için:

  1. Güncellenmiş sayfaları yeniden dizinleme için gönderin. Robot, sayfayı iki hafta içinde tarayacaktır.
  2. Sayfanın bot tarafından tarandığından emin olun — URL durumunu kontrol edin.
  3. Web sitesi optimizasyonuSite teşhisi sayfasında, düzelttiğiniz sorunun görüntülendiğini kontrol edin. Eğer öyleyse, Doğrula düğmesine tıklayın.

Yandex.Webmaster sorunu tekrar tespit etmezse, mesaj kaybolacaktır.

Hatanın düzeltildiğinden eminseniz ancak mesaj hala Yandex.Webmaster’da görüntüleniyorsa, biraz bekleyin. Bu durumda, hata mesajı sitenizin dizinlenmesini etkilemez.

Destek Birimiyle İletişime Geçin

Sorunuzun ne hakkında olduğunu bize söylerseniz, sizi doğru uzmana yönlendirebiliriz:

Eğer önerileri takip ettiyseniz ve site robotun erişimine açıksa, ancak hata hala Yandex.Webmaster’da görünüyorsa, formu doldurun:

Eğer önerileri takip ettiyseniz, ancak hata hala Yandex.Webmaster’da görünüyorsa, formu doldurun:

Eğer önerileri takip ettiyseniz, ancak hata hala Yandex.Webmaster’da görünüyorsa, formu doldurun:

Yakın zamanda Clean-param direktifleri eklediyseniz, robots.txt kullanarak yinelenenleri taramayı yasakladıysanız veya rel="canonical" özniteliğini yerleştirdiyseniz, bu değişikliklerin Yandex Webmaster’daki Site teşhisi bölümünde yansıtılması ve bildirimin durması birkaç gün sürebilir.

Hata bir süre sonra hala Yandex.Webmaster’da görünüyorsa, formu doldurun:

Öneriler bölümüne göz atın. Dosya robota açıksa ve Yandex.Webmaster’dan indirilebiliyorsa, ancak sorun hala görünüyorsa, formu doldurun:

Yukarıdaki önerilere bakın. Dosya 2 haftadan uzun bir süre önce eklendiyse, ancak mesaj kaybolmuyorsa, formu doldurun:

Yukarıdaki önerilere bakın. Dosyada hata yoksa, ancak mesaj hala görünüyorsa, formu doldurun:

Yukarıdaki önerilere bakın. Sunucu yanıtı 200 OK ile eşleşiyorsa ve type parametresinin değeri dosya biçimiyle eşleşiyorsa, ancak mesaj kaybolmuyorsa, formu doldurun:

Bölge atama hakkında daha fazla bilgi için Site bölgesi bölümüne bakın.

Yandex Business’te bilgi düzenleme hakkında bir soru sorun.

Öneriler bölümüne göz atın. Önerileri takip ettiyseniz ancak mesaj hala görünüyorsa, formu doldurun:

Mesaj, Yandex robotu site simgesini indirdiğinde kaybolacak ve arama sonuçlarında görünecektir.

Bu durumda, robotun sitenizi ziyaret edip etmediğini kontrol edin ve site simgesini düzenleyin. Daha fazla bilgi için Site simgesi bölümüne bakın.

Yukarıdaki önerilere bakın. Mobil cihazlar için web sitesi iyileştirmesi hakkında hala sorularınız varsa, formu doldurun:

Lütfen hatayı aşağıdaki formda açıklayın. Bu, hatayı yeniden üretmemize yardımcı olacaktır. Örneğin, hataya yol açan işlemleri açıklayın ve bir ekran görüntüsü ekleyin.




Ayrıca şuraya gidebilirsiniz: