Arama sonuçlarındaki sayfa istatistikleri

Yandex.Webmaster’ı kullanarak site sayfalarının Yandex arama sonuçlarından ne kadar iyi ziyaretçi çektiğini öğrenebilirsiniz. Bu bilgi, sayfa kod parçacıklarının etkinliğini değerlendirmenize ve gerekirse onları daha bilgilendirici hale getirmenize yardımcı olacaktır.

Yandex.Webmaster, arama sonuçlarında ilk 50 sıralamada gösterilen ilk 3.000 sayfayı görüntüler.

İstatistikler PerformansSayfa İstatistikleri sayfasında mevcuttur.

Mevcut ölçümler

Analiz için çeşitli ölçümler kullanılabilir. Varsayılan olarak gösterilenler:

  • Gösterimler
  • Clicks
  • TO

Veriler günlük olarak güncellenir. Yandex.Webmaster’da sunulan istatistikler, diğer Yandex hizmetlerindeki verilerden farklı olabilir. Göstergelerin hesaplanması ve görüntülenmesi hakkında bilgi için Arama sorgusu analizi bölümüne bakın.

Sayfa istatistiklerini nasıl kullanabilirsiniz

Belirli bir bölgede en sık ziyaret edilen site sayfalarını öğrenin
  1. Listeden bir bölge seçin. Liste, sitenin arama sonuçlarında en az bir kez ilk 50 sıralamada yer aldığı bölgeleri gösterir. Bölgeler gösterim sayısına göre sıralanır.
  2. Verileri tıklamalara göre sıralayın.
Farklı kullanıcı cihazlarında en etkili sayfa kod parçacıklarını belirleyin
  1. Tüm cihazlar listesinden bir cihaz türü seçin.
  2. Verileri tıklamalara veya TO değerine göre sıralayın.
Belirli bir sayfanın etkinliğini değerlendirin

Bir sayfayı belirtmenin birkaç yolu vardır:

Sayfa URL’sini yazmaya başlayın veya listeden seçin.

Seçilen sayfa için raporu görüntülediğinizde, Yandex.Webmaster’da mevcut olan tüm ölçümler gösterilecektir.

Tek bir ölçümle sayfaları karşılaştırın

Rapor oluşturmak istediğiniz ölçümü listeden seçin. (örneğin, ortalama sıralama).

Öneri

Site sıralamasının veya görüntüleme sayısının azaldığını fark ederseniz, değişikliklerin nedenini nasıl öğrenebileceğinizi görün.

Destek Birimiyle İletişime Geçin

Sorunuz sitenin sıralamasının düşürülmesiyle ilgiliyse, Arama sıralamasında siteyi nasıl yükseltirim kısmına gidin.




Ayrıca şuraya gidebilirsiniz:

Belirli bir sorgu için Yandex arama sonuçlarında siteye bağlantının görüntülenmesi. Kullanıcı sayfayı açmadığı sürece, bağlantının ikinci ve müteakip arama sonuç sayfalarında potansiyel varlığı bir gösterim olarak kabul edilmez.

Kullanıcının Yandex arama sonuçları sayfasındaki siteye tıklaması.

Kod parçacığına yapılan tıklamaların sayısının gösterim sayısına oranı yüzde cinsinden ölçülür. Bu göstergenin, web sitesi sayfası kod parçacığının çekiciliğini yansıttığı söylenebilir.

Site sıralaması, Yandex arama sonuçları sayfasındaki sıralamadır ve siteye yönlendiren bağlantıyı içerir. Site gün boyunca aynı arama terimleri için farklı sıralamalarda bulunabilir, dolayısıyla Yandex.Webmaster tüm gün için ortalama bir değer gösterir.