Yandex arama sonuçlarında siteleri sıralamak için ek sinyaller
Yandex, şirketlerin faaliyetlerine ilişkin çeşitli sinyallerin dikkate alınmasının, kurumsal sitelerinin arama sonuçlarındaki sıralamasını belirleyen algoritmanın bir parçası haline geldiği bir yaklaşım geliştiriyor.
Kullanıcılar şüpheli işletmelerle daha az karşılaşacak, dürüst işletmeler ise daha fazla müşteri kazanacak.
Nasıl çalışır
Algoritma, kötü niyetle hareket eden siteleri veya işletmeleri tespit edebilir. Örneğin, müşterinin zaten ödediği hizmetleri kasıtlı olarak sağlamayan veya bu hizmetleri uygunsuz bir şekilde sağlayanlar. Algoritma, çok sayıda faktöre dayanır ve karar verme için veri çapraz doğrulaması ile sinyallerin bir kombinasyonunu kullanır. Bu, hataları ortadan kaldırmanıza ve rakipler hakkında sahte şikayetler veya çevrimiçi kendi kendine incelemeleri etkisiz hale getirmenize olanak tanır.
Örnek
“A” adlı, %100 ön ödeme ile çalışan bir temizlik işletmesini hayal edin. Bir müşteri önceden ödeme yaptı, ancak kimse gelmedi veya gelmeyi bile düşünmedi. Algoritma, bu işletmenin sitesinin durumunu büyük ölçüde etkileyecektir. Yandex, “A” hakkında gelen sinyallerin akışını tarayacak, düzenliliğini değerlendirecek ve onların güvenilmez bir işletme olduğuna karar verecektir.
Şimdi de “B” adlı bir mobilya montaj işletmesini hayal edelim. Personeli genellikle işlerini iyi ve zamanında yapar, ancak bir keresinde önemli bir gecikme oldu ve müşteri hizmetten memnun kalmadı. Bu, sitenin sıralamasını etkilemeyecektir çünkü hiçbir işletme hatalardan, mücbir sebeplerden veya müşteri iletişimindeki yanlış anlamalardan muaf değildir. Bu durumda kötü niyet yoktu.
Bir sitenin sıralaması değiştiğinde ne yapmalı
Algoritmanın bir siteye karşı davranışını değiştirmek için tek yol, müşterilerle olan ilişkiyi değiştirmek ve iyi niyetle çalışmaya başlamaktır. Sinyallerin birikimi ile birlikte, algoritma değişiklikleri değerlendirecek ve site arama sonuçlarındaki sıralamasını iyileştirebilecektir.
Aynı sitedeki başka bir sayfanın içeriğini kopyalayan, ancak farklı bir URL’ye sahip bir site sayfası.