• Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, Ankara’da Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile görüşerek Sakarya trafiğini rahatlatacak çevre yolları ve köprü projelerini gündeme taşıdı. 
    1
    Dün
    Görüşmede masaya yatırılan gündemler Arifiye ile Sapanca, Karapürçek ile Kuzey Marmara Otoyolu (Pekşenler) ve Pekşenler ile Sakarya Atatürk Stadı arasında ulaşımı sağlayacak, şehir trafiğini rahatlatacak ve transit geçişlerin süresini minimuma indirecek yeni çevre yolları oldu. 
    2
    Dün
    Bunun yanı sıra görüşmede Pekşenler ile stadyum arasında projelendirilecek yeni çevre yolu için 2 adet yeni köprünün inşası görüşüldü. 
    3
    Dün
    Bakan Uraloğlu ise ziyareti, “Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Yusuf Alemdar ve beraberindeki heyeti Bakanlığımızda ağırladık. Şehrimizin yıldızını daha da parlatacak projeler üzerinde istişarelerde bulunduk” ifadeleriyle paylaştı. 
    4
    Dün

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sakarya'daki yeni köprü projelerinin tamamlanma tarihleri hakkında kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, bazı projelerin tahmini tamamlanma süreleri şu şekildedir:
    • Yazlık ve Söğütlü'deki köprüler: Proje çalışmalarının 14 Temmuz - 11 Eylül 2025 tarihleri arasında tamamlanması planlanmaktadır 1.
    • Karapürçek'teki köprü: İhale sürecinin ardından çalışmaların kısa sürede tamamlanarak köprünün hizmete alınması hedeflenmektedir 24.
    Yeniorman Köprüsü'nün ise 47 metre uzunluğa ve 16 metre genişliğe sahip yeni bir köprü ile değiştirilmesi planlanmaktadır, ancak tam tamamlanma tarihi henüz belirlenmemiştir 35.
    Daha fazla bilgi için Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nin resmi duyurularını takip etmek gerekmektedir.
    5 kaynak
    Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nin bazı ulaşım projeleri:
    • Raylı Sistem Projesi: Serdivan-Adapazarı güzergâhında 17 istasyondan oluşacak şekilde planlanmıştır 25. Proje, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile ortak yürütülmektedir 25.
    • Metrobüs Hattı: Gar Meydanı - Şehir Hastanesi arasında hizmet vermektedir 3. Hat, 18,5 kilometre uzunluğunda olup 13 istasyondan oluşmaktadır 3.
    • Yazlık Katlı Kavşağı Projesi: Proje aşaması tamamlanmak üzeredir 4.
    • Şehir Hastanesi Bağlantı Yolu Projesi: Bakan Abdülkadir Uraloğlu'nun talimatıyla hızla başlatılacaktır 4.
    • Şehir Hastanesi-Millet Bahçesi Metrobüs Hattı: Avan projesi tamamlanmıştır 4.
    Ayrıca, şehir içi ulaşımı rahatlatmak amacıyla metrobüs hattı projesi kapsamında altyapı çalışmaları yürütülmektedir 3.
    5 kaynak
    Kuzey Marmara Otoyolu'nun Sakarya'ya etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Ulaşım avantajı: Otoyol, araçların şehir içi trafiğine girmeden daha az emisyon harcayarak daha hızlı ulaşım sağlamasını mümkün kılmıştır 2.
    • Sanayi ve ticaret hareketliliği: Otoyol, bölgedeki sanayi ve ticaret hareketliliğini yoğunlaştırarak ülke ekonomisine sağlanan katkıyı artırmıştır 2.
    • Arazi kaybı: Sakarya'nın tarım, mera ve orman alanlarında 1.116,9 ha kayıp yaşanmıştır 2.
    • Yerleşim ve nüfus hareketliliği: Otoyol, özellikle otoyol çıkış noktalarına yakın bölgelerde nüfus ve yerleşim hareketliliğine neden olmuştur 2.
    • Kamu hizmeti artışı: Nüfusun yoğunlaştığı Tekeler gibi yerleşimlerde hastane, okul, park gibi sosyal kurumların sayısı artmıştır 2.
    Ayrıca, otoyolun Sakarya'nın kent makro formunu bozduğu ve yeni yerleşim bölgesiyle kent merkezini eşikle ikiye böldüğü de iddia edilmiştir 5.
    5 kaynak
    Çevre yolları, şehir içi trafiğini önemli ölçüde rahatlatabilir 4.
    Çevre yollarının trafiği rahatlatmasının bazı yolları:
    • Transit geçişler 4. Çevre yolları, transit geçmek isteyen araçları şehir içine sokmadan yönlendirir 4.
    • Şehir içi trafiğin azalması 4. Şehir içindeki ana caddelere hiçbir taşıma aracı sokulmayarak, bu güzergahlarda sadece şehir içi raylı sistem çalıştırılabilir 4.
    Ayrıca, dönel kavşaklar, tek yönlü sokaklar, rampalar ve ortak şeritler de trafik akışını düzenleyerek sıkışıklığı azaltabilir 1.
    Trafik akışını iyileştirmek için akıllı trafik sistemleri, bisiklet ve yaya yollarının geliştirilmesi gibi teknolojik ve yapısal çözümler de uygulanabilir 3.
    5 kaynak
    Sakarya'nın trafik sorunları şunlardır:
    • Yoğunluk: Özellikle iş giriş ve çıkış saatlerinde şehir merkezinde yoğunluk artmaktadır 24.
    • Kavşaklar: Yazlık Kavşağı, Karasu Kavşağı, Erenler Topça girişi, Tunatan Kavşağı ve Serdivan Belediyesi Kavşağı gibi noktalar kilit noktalar arasındadır 24.
    • Parklanma Sorunu: Şehir merkezinde dar caddeler ve sokaklara yapılan ikinci sıra parklanmalar trafiği olumsuz etkilemektedir 4.
    • Yaya Geçitleri: Çok sayıda yaya geçidi bulunması, trafik akışını zorlaştırmaktadır 2.
    • Kurye ve Motosiklet Trafiği: Şehirde son dönemde artan motosiklet ve kurye trafiği, sürücülerin tahammülsüzlüğüne yol açmaktadır 5.
    • Yol Koşulları: Bazı vatandaşlar, yolların küçük kazalara neden olduğunu düşünmektedir 5.
    Trafik sorunlarının çözümü için toplu taşımanın iyileştirilmesi, motosiklet denetimlerinin artırılması ve yayalara yönelik farkındalık kampanyalarının yapılması önerilmektedir 5.
    5 kaynak