• İmzalar ASFAT Genel Müdürü Prof. Dr. Mustafa İlbaş ve İtalyan şirketin Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Paolo Graziano tarafından atıldı. 
    1
    19 Eylül
    Anlaşma kapsamında ASFAT ve Magnaghi ortak girişimiyle Türkiye'de Bakım, Onarım ve Yenileştirme Merkezi kurulması ön görülüyor. 
    2
    19 Eylül
    Merkez, öncelikli olarak Türk Silahlı Kuvvetleri envanterinde bulunan askeri platformlara ait iniş takım sistemlerinin bakım/onarım faaliyetlerini gerçekleştirecek. 
    3
    19 Eylül
    ASFAT'ın öncülük ettiği projede tüm askeri ve sivil platformlara hizmet vererek uluslararası ölçekte ihracat yapması ve Türkiye'nin havacılık bakım sektöründe önemli bir merkez haline gelmesi amaçlanıyor. 
    4
    19 Eylül
    Magnaghi, havacılık sektöründe faaliyet gösteren, iniş takımlarının tasarımı, kalifikasyonu, üretimi ve bakımı konusunda uzmanlaşmış bir şirket olarak öne çıkıyor. 
    5
    19 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'nin askeri bakım sektöründeki hedefleri şunlardır:
    • Uluslararası Merkez Olma: Türkiye'yi havacılık bakım sektöründe uluslararası bir merkez haline getirmek 12.
    • İhracat Potansiyeli: Hem askeri hem de sivil platformlara hizmet vererek uluslararası ölçekte ihracat yapmak 12.
    • Yerli ve Milli Kapasite: Savunma ve havacılık sektöründeki yerli ve milli kapasiteyi güçlendirmek 12.
    • Operasyonel Verimlilik: Yerli üretim platformların uzun vadeli kullanımında dışa bağımlılığı azaltarak operasyonel verimliliği artırmak 2.
    • Teknoloji Transferi: Magnaghi Havacılık gibi uzman şirketlerle iş birliği yaparak teknoloji transferi ve bilgi paylaşımını sağlamak 2.
    5 kaynak
    ASFAT ve Magnaghi arasındaki ortak girişim şu şekilde şekillenecek:
    • Merkezin Kurulması: ASFAT ve Magnaghi ortak girişimiyle Türkiye'de bir Bakım, Onarım ve Yenileştirme Merkezi kurulacak 125.
    • İlk Faaliyet: Merkezin ilk faaliyeti, Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki ATAK helikopterlerinin iniş takım sistemlerinin bakım ve onarımı olacak 125.
    • Hizmet Alanı: Merkez, hem askeri hem de sivil platformlara hizmet verecek 14.
    • İhracat Hedefi: Proje, Türkiye'nin havacılık bakım sektöründe uluslararası bir merkez haline gelmesini ve ihracat yapmasını hedefliyor 145.
    • Uzmanlaşma: Magnaghi Havacılık, iniş takımları tasarımı, kalifikasyonu, üretimi ve bakımı ile hidrolik ve elektromekanik cihazlar gibi alt sistemlerin geliştirilmesi konularında uzman 124.
    5 kaynak
    Magnaghi'nin havacılık sektöründeki uzmanlığı, özellikle iniş takımları alanında tasarım, kalifikasyon, üretim ve bakım süreçleriyle gelişmiştir 123. Şirket, bu alanda birçok ülkenin hava platformlarına yönelik projeler yürütmüştür 3.
    Ayrıca, Magnaghi Havacılık, hidrolik ve elektromekanik cihazlar gibi ilgili alt sistemlerin geliştirilmesine de odaklanmaktadır 14.
    5 kaynak
    ASFAT'ın diğer uluslararası işbirlikleri arasında şunlar yer almaktadır:
    • Pakistan MİLGEM Projesi: ASFAT, Pakistan Donanması için Jinnah Sınıfı Fırkateyn'in ortak tasarımını gerçekleştirmektedir 3.
    • NATO ile olası anlaşma: Şirket, NATO kapsamında uçak bakımı alanında iş geliştirme faaliyetleri yürütmektedir 3.
    • Katar ve Suudi Arabistan ile görüşmeler: ASFAT, bu ülkelerle çeşitli projeler üzerinde görüşmeler yapmaktadır 23.
    • IDEF 2025'te imzalanan sözleşmeler: Fuar kapsamında ASFAT, PeakControl ile bir iş birliği sözleşmesi imzalamıştır 4.
    ASFAT, 30'dan fazla ülkede savunma ve denizcilik alanında projeler yürütmektedir 5.
    5 kaynak
    İniş takımları bakımının havacılıktaki önemi şu şekilde özetlenebilir:
    • Uçuş emniyeti: İniş takımları, uçağın iniş ve kalkış sırasında ağırlığını taşır ve ani şokları emer 24. Bu nedenle, bakım sırasında herhangi bir arızanın tespit edilip giderilmesi, uçuş güvenliği açısından kritiktir 2.
    • Performans ve verimlilik: İniş takımlarının bakımı, sürtünmeyi azaltan ve hava hızını artıran geri çekilebilir sistemlerin düzgün çalışmasını sağlar 25. Ayrıca, iniş takımlarının doğru şekilde açılıp kapanması, uçağın yerde yönlendirilmesi ve durdurulması için gereklidir 4.
    • Maliyet ve zaman tasarrufu: Düzenli bakım, olası büyük arızaların önüne geçerek, onarım maliyetlerini düşürür ve uçakların daha uzun süre hizmet vermesini sağlar 5.
    İniş takımları, havacılıkta en kritik bileşenler arasında yer alır ve bu nedenle, bakım ve onarımları titizlikle yapılmalıdır 24.
    5 kaynak