• Buradasın

    Uraloğlu: Antalya-Alanya Otoyolu ile Yolculuk 36 Dakikaya İnecek, Yıllık 17,7 Milyar TL Tasarruf Sağlanacak

  • Uraloğlu, Ankara Resim ve Heykel Müzesi'nde düzenlenen Antalya-Alanya Otoyolu Finansal Kapanış Töreni'nde konuştu. 
    1
    6 Ekim
    Otoyolun 84 kilometre ana gövde ve 38 kilometre bağlantı yoluyla toplam 122 kilometre uzunluğunda olacağı bilgisini paylaşan Uraloğlu, 7 farklı seviyeli kavşak, 4 bin 365 metre uzunluğunda 5 tünel, 5 bin 966 metre uzunluğunda 16 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisi içeriğiyle modern mühendisliğin örneklerinden biri olacağını da bildirdi. 
    2
    6 Ekim
    Projenin ekonomiye katkılarına ilişkin verilen verilerde, yıllık olarak zaman tasarrufundan 16,9 milyar lira ve akaryakıttan 800 milyon lira olmak üzere toplam yaklaşık 17,7 milyar lira tasarruf sağlanacağı kaydedildi. 
    3
    6 Ekim
    Antalya-Alanya Otoyolu, önümüzdeki yıllarda planlanan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarıyla entegre olarak, İzmir'den Avrupa sınırına uzanan kesintisiz bir otoyol ağının parçası olacak. 
    4
    6 Ekim
    Finansman ve ortaklık modeli Otoyolun kamu-özel işbirliği modeliyle inşa edildiği ve kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör imkânlarıyla hayata geçirildiği aktarıldı. 
    5
    6 Ekim

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Antalya-Alanya Otoyolu ile ilgili son gelişmeler şunlardır:
    • Finansal kapanış töreni 123. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Ekim 2025 tarihinde Ankara'da düzenlenen törenle projenin finansman kapanışını gerçekleştirdiklerini açıkladı 123.
    • Yatırım bedeli 124. Projenin toplam yatırım bedeli 2 milyar 429 milyon avro olarak belirlendi 124.
    • Kredi temini 124. Yatırımın %30'u öz sermaye ile, %70'i ise banka kredileriyle karşılanacak 124. Kredi veren kuruluşlar arasında uluslararası ve yerli bankalar yer alıyor 4.
    • İstihdam 134. Proje süresince yaklaşık 9 bin kişilik istihdam yaratılması bekleniyor 134.
    • Tamamlanma 4. Otoyolun tamamlanmasıyla 4 saate kadar süren yolculukların 36 dakikaya düşeceği ve bölge ekonomisinin güçleneceği belirtiliyor 4.
    5 kaynak
    Antalya-Alanya otoyolu projesinin inşaat sürecinde yaşanan bazı zorluklar şunlardır:
    • Güzergah tartışmaları 135. CHP Alanya İlçe Başkanı Bülent Kandemir, mevcut güzergahın tarım arazilerine ve sosyal yaşama zarar vereceğini savunarak projenin yeniden planlanmasını önerdi 1. Ayrıca, Konaklı Mahallesi Muhtarı Kerim Şen de mevcut planlamanın trafik yükünü artıracağını belirterek alternatif güzergahlar önerdi 5.
    • Maliyet artışları 1. Kentsel dönüşüm projelerinde, tedarikçi firmaların fiyat artışları nedeniyle durgunluk yaşanıyor 1. Müteahhitler, artan maliyetler ve düşük kârlılık nedeniyle kentsel dönüşümden uzak duruyor 1.
    • İnşaatın gecikmesi 2. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, inşaatın 2024 yılı bitmeden başlayacağını duyursa da, ilk somut gelişme Temmuz 2025'te gerçekleşti 2. Projenin 2029'un ilk aylarında tamamlanması öngörülüyor 2.
    5 kaynak
    Antalya-Alanya Otoyolu'nun çevresel etkileri şunlardır:
    • Karbon emisyonunun azalması: Otoyol, 47 bin ton karbon emisyonunu azaltarak Toroslar'ın çam ormanlarının ve Akdeniz'in berrak sularının korunmasına katkı sağlar 235.
    • Doğal alanların korunması: Yeşil alanların korunması ve biyolojik çeşitliliğe duyarlı mühendislik çözümleri ile çevresel sürdürülebilirlik hedeflenir 1.
    • Su kaynaklarının korunması: ÇSED raporlarında, su kaynaklarının zarar görme riski dikkat çekilmiştir 4.
    Ancak, bazı eleştirmenler projenin tarım arazilerine ve sosyal yaşama zarar vereceğini savunmaktadır 4.
    5 kaynak
    Antalya-Alanya otoyolu projesinin ekonomik etkileri, çeşitli parametreler üzerinden ölçülmektedir:
    • Zaman tasarrufu: Projenin tamamlanmasıyla Antalya-Alanya arasındaki seyahat süresi 2,5 saatten 36 dakikaya inecek, bu da yılda 16,9 milyar lira zaman tasarrufu sağlayacaktır 13.
    • Yakıt tasarrufu: Seyahat süresinin kısalması, yakıt maliyetlerini düşürecek ve yılda 800 milyon lira yakıt tasarrufu sağlanacaktır 13.
    • Karbon emisyonu: Proje, yıllık 47 bin ton karbon salınımını önleyecektir 13.
    • Bölgesel kalkınma: Turizm, tarım ve lojistik alanlarında bölgenin rekabet gücünü artıracak ve ekonomik canlanma sağlayacaktır 24.
    • Ticari faaliyetler: Antalya'nın sebze-meyve üretim merkezleri ile ihracat noktaları arasındaki bağlantı daha verimli hale gelecektir 3.
    Bu etkiler, projenin ekonomik ve çevresel faydalarını değerlendirmek için kullanılan başlıca ölçütlerdir.
    5 kaynak
    Antalya-Alanya Otoyolu, tamamlandığında Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyolları ile entegre olarak, İzmir'den Avrupa sınırına uzanan kesintisiz bir otoyol ağının parçası olacaktır 125.
    Ayrıca, mevcut D-400 Karayolu'na bağlanarak iki havalimanını birleştirmesi planlanmaktadır 5.
    5 kaynak