• Buradasın

    Uraloğlu: Bu yıl içerisinde, İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi Projesi’nin ihale ilanına çıkmayı hedefliyoruz

  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul’un yük taşımacılığı kapasitesini artıracak dev proje için hazırlıkların tamamlandığını açıkladı. 
    1
    1 Ekim
    Bakan Uraloğlu, “Proje, İstanbul’un yüksek kapasiteli ve ağır yük taşımacılığına uygun demiryolu bağlantısının tesis edilmesini hedefleyen stratejik bir altyapı girişimidir. Marmaray ile sağlanan demiryolu taşımacılığının kapasitesini çok ciddi oranda artırmış olacağız” dedi. 
    2
    1 Ekim
    Uraloğlu, Orta Koridor'un Çin’den Avrupa’ya en kısa bağlantıyı sunduğunu vurgulayarak “Süveyş Kanalı’ndan geçen deniz yoluna kıyasla daha kısa bir transit süresi sağlamaktadır. Bu avantaj, küresel ticarette milyarlarca dolarlık tasarruf anlamına gelmektedir.” diye konuştu. 
    3
    30 Eylül
    Bakan Uraloğlu, ayrıca Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan iş birliğiyle temeli atılan Zengezur Demiryolu Hattı’nın da 224 kilometrelik Türkiye kesimiyle Hazar ile Akdeniz arasında yeni ve önemli bir güzergâh oluşturacağını hatırlattı. 
    4
    1 Ekim

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul'un demir yolu bağlantılarının nasıl geliştirileceğine dair bazı bilgiler şu şekildedir:
    • Büyük İstanbul Tüneli Projesi: 2025 yılına kadar yüzde 25'inin, 2028'de ise tamamının bitirilmesi planlanmaktadır 25. Bu proje, İstanbul'da 11 farklı raylı sistem hattını birbirine bağlayarak şehir içi ulaşımı rahatlatacaktır 5.
    • Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı Yüksek Standartlı Demir Yolu Projesi: Dış finansman sağlanarak yapım ihalesine çıkılacaktır 3.
    • İstanbul ve Sabiha Gökçen havalimanlarının ulusal demir yolu güzergahına entegrasyonu: Söz konusu havalimanları arasında demir yolu bağlantısı yapılacaktır 3.
    • Sanayi bölgeleri ve limanlara demir yolu bağlantıları: Organize sanayi bölgeleri, limanlar ve maden ocaklarının demir yolu bağlantıları güçlendirilecektir 25.
    Ayrıca, 2053 yılına kadar Türkiye genelinde 6.425 kilometre hızlı tren, 1.474 kilometre konvansiyonel, 393 kilometre yüksek hızlı tren ve 262 kilometre çok yüksek hızlı tren güzergahı inşa edilmesi planlanmaktadır 25.
    5 kaynak
    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, Marmaray'ın kapasitesi şu şekilde artırılacak:
    • İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi Projesi: Bu projeyle İstanbul'un Avrupa ve Asya yakaları arasında yüksek kapasiteli ve ağır yük taşımacılığına uygun yeni bir demir yolu hattı tesis edilecek 1.
    • Tren Feribot Hattı: Bandırma-Tekirdağ tren feribot hattı, Marmaray'a kıyasla 9 kat daha fazla yük taşıma kapasitesi sunarak Orta Koridor'daki demir yolu taşımacılığını destekleyecek 2.
    Bu girişimler, Marmaray'ın mevcut kapasitesini önemli ölçüde artıracak ve demir yolu taşımacılığını daha verimli hale getirecek.
    5 kaynak
    Orta Koridor, küresel lojistikte önemli bir rol oynamaktadır:
    • Alternatif Güzergâh: Orta Koridor, Hürmüz Boğazı gibi riskli deniz yollarına stratejik bir alternatif sunar 12.
    • Zaman ve Maliyet Avantajı: Demiryolu ile taşıma, denizyoluna göre iki kat hızlı ve havayoluna göre dört kat ekonomiktir 125.
    • Ticaret Hacmi: Yıllık 6,5 milyon ton yük ve 75 milyar dolarlık ticaret hacmi hedeflenmektedir 1.
    • Konum: Türkiye'yi, Asya ile Avrupa arasında bir köprü ve batı ticaret yollarının merkezi haline getirir 14.
    • Dijitalleşme: Dijital çözümler ve gümrük süreçleri ile lojistik süreçlerin verimliliği artırılmaktadır 5.
    Orta Koridor, Çin'in "Kuşak ve Yol" girişimi ile de uyum içindedir ve bu sayede küresel ticaretteki rolü her geçen gün büyümektedir 3.
    5 kaynak
    Dünya Bankası'nın Orta Koridor hakkındaki öngörüleri şunlardır:
    • Ticaret Hacmi Artışı: Doğru politikalar ve yatırımlarla Orta Koridor'un ticaret hacminin üç katına çıkması beklenmektedir 12.
    • Seyahat Süresi Azalması: 2030 yılına kadar koridor üzerindeki seyahat sürelerinin yarıya indirilmesi hedeflenmektedir 12.
    • Ekonomik ve Bölgesel Fayda: İstihdam fırsatları oluşturulması, destekleyici sanayilere olan talebin artması ve yerel ekonomilerin gelişmesi öngörülmektedir 12.
    • Jeopolitik Şoklara Dayanıklılık: Orta Koridor'un, Çin-Avrupa konteyner ticaretine dayanıklılık kazandırarak ülkeleri ve tedarik zincirlerini jeopolitik şoklardan koruyabileceği belirtilmektedir 2.
    Dünya Bankası, Orta Koridor'un potansiyelini gerçekleştirmek için hükümetler ve çok taraflı kuruluşlarla işbirliği yapmaktadır 12.
    5 kaynak
    İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi Projesi'nin detayları:
    • Proje Amacı: İstanbul'un Avrupa ve Asya yakalarını birbirine bağlamak, yüksek kapasiteli ve ağır yük taşımacılığına uygun bir demiryolu hattı oluşturmak 124.
    • Uzunluk: Toplam 125 kilometre 3.
    • Tasarım Hızı: Saatte 160 kilometre 3.
    • Altyapı: 26 tünel (toplam uzunluğu yaklaşık 57 km), 42 köprü ve viyadük (yaklaşık 22 km) 3.
    • Kapasite: Yıllık 33 milyon yolcu ve 30 milyon ton yük taşıma kapasitesi 3.
    • Çevre Dostu: Projenin, Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon hedeflerine ulaşmasına katkı sağlaması bekleniyor 3.
    • Güzergah: Çatalca'dan başlayıp Halkalı'ya ulaşacak hat, ardından İstanbul Havalimanı'na bağlanacak; Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden Asya yakasına geçerek Sabiha Gökçen Havalimanı ve Gebze'ye kadar uzanacak 3.
    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, projenin ihale ilanının yıl sonuna kadar yapılmasının hedeflendiğini belirtmiştir 45.
    5 kaynak